چرا جنتی واقعیات را با شایعات اشتباه گرفت؟!

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، اظهارات علی جنتی در حالی است که از ۳ روز پیش سخنگوی رسمی جشنواره شعر فجر در ۳ مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری‌های فارس، مهر و … اعلام کرد که این جشنواره از «یدالله رویایی» برای بازگشت به تهران دعوت کرده است و حتی برای هماهنگی حضور و شعرخوانی این شاعر ضد انقلاب و ملحد در جشنواره، رایزنی تلفنی نیز صورت گرفته است. همچنین خبرگزاری کتاب ایران «ایبنا» (ارگان رسمی وزارت ارشاد) نه تنها روز دوشنبه خبر دعوت رسمی از «یدالله رویایی» را منتشر کرد، بلکه کوشید تا در مصاحبه با یکی از شاعران متعهد انقلاب از وی برای این اقدام غیرقابل توجیه وزارت ارشاد تائیدیه بگیرد و القاء کند که سفر شاعران ایرانی خارج از کشور به تهران، سبب غنای فرهنگی جشنواره شعر فجر می‌شود!

به نظر می‌رسد حضور برخی عوامل فتنه و یا مرعوب در برابر جریان‌های روشنفکری بیمار در بخشهای کلیدی وزارت ارشاد کار را برای آقای وزیر سخت کرده است و این چندمین باری است که علی جنتی مجبور به تکذیب اقدامات در دست انجام حوزه تحت مسئولیتش می‌شود. علیرغم اعلام قبلی معاونت فرهنگی این وزارتخانه برای صدور اجازه انتشار آثار صادق هدایت، وزیر ارشاد در مصاحبه دیروز خود در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت که خبر انتشار آثار هدایت نیز شایعه است و افزود: «متاسفانه شایعه در کشور خیلی رواج دارد»!

کیهان اگرچه از موضع وزیر ارشاد علیه هنرمندان ضددین خرسند است، اما به نظر می‌رسد برخی معاونین و مشاورین وزیر ارشاد اطلاعات نادرستی را به ایشان منتقل می‌کنند و همین سبب می‌شود که آقای جنتی واقعیات را با شایعات اشتباه بگیرد، چون در ماه‌های گذشته تجلیل از چهره‌های فرهنگی ضددینی و ضدمردمی روند پرشتابی به خود گرفته است، چنانکه تنها طی یک هفته گذشته در جشنواره ادبیات نمایشی از محمود دولت‌آبادی (نویسنده پوچ‌گرای رمان کلنل و از اعضاء کانون غیرقانونی نویسندگان) تجلیل شد، چندین جایزه جشنواره مطبوعات نیز به نویسندگان نشریات توقیف شده مانند «آسمان» تعلق گرفت و از آن مهمتر انتخاب همکار «ویژه» BBC فرج‌الله صبا به عنوان پیشکسوت مطبوعاتی تقدیر به عمل آمد.

همچنین آقای وزیر خواهان بازگشایی انجمن منحله صنفی روزنامه‌نگاران شدند که بسیاری از اعضاء آن اکنون از کشور فراری‌اند. از دیگر سو، در هفته گذشته اعلام شد که معاونت هنری وزارت ارشاد با همکاری دو سازمان دیگر درصدد اهداء نشان بین‌المللی به موزه خانه احمد شاملوست که علیرغم انتقاد رسانه‌های مختلف، وزیر ارشاد و معاونت مربوطه برای آن جوابی نداشته‌اند و دست کم، شایعه اهداء این نشان را رد نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا