نخستین نشانه‌ها از هواپیمای ناپدیدشده مالزی

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، منابع خبری به نقل از خبرگزاری شینهوا گزارش دادند که یک ماهواره چینی، تصاویری از سه شیء شناور بزرگ را در دریای جنوبی چین ثبت کرده که احتمال دارد مربوط به هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ناپدیدشده خطوط هوایی مالزی باشد.

این تصاویر یک روز پس از ناپدیدشدن پرواز MH370 که با ۲۳۹ سرنشین از کوالالامپور عازم پکن بود، گرفته شده و موقعیت آن حدود ۲۰۰ کیلومتری شرق آخرین موقعیت راداری هواپیمای ناپدیدشده است.

شرح عکس: یکی از سه تصویر ماهواره چینی از بقایای احتمالی هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی ایرلاینز

این تصاویر که از عرض جغرافیایی ۶٫۷ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۱۰۵٫۶۳ درجه شرقی گرفته شده، سه شیء شناور بزرگ را به ابعاد ۱۳ در ۱۸ متر، ۱۴ در ۱۹ متر و ۲۴ در ۲۲ متر نشان می‏‌دهد. برای مقایسه، هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ناپدیدشده دارای طول ۶۴ متر و پهنای بال ۶۱ متر بود.

شایان ذکر است هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی ایرلاینز با شماره پرواز MH370، نیمه شب جمعه گذشته (به وقت محلی) از کوالالامپور به مقصد پکن برخاست و ساعتی بعد از صفحه رادار ناپدید شد. در حالی‌که بیش از ۵ شبانه‌روز از ناپدید شدن آن می‌گذرد و ۹ کشور امکانات خود را برای یافتن این هواپیما بسیج کرده‌اند، اطلاعی از سرنوشت ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه این هواپیما به دست نیامده است.

نقشه زیر، نمایی از مسیر پرواز، آخرین موقعیت ثبت‌شده هواپیما روی رادار، منطقه جستجو و اجسام شناور ثبت‌شده در تصاویر ماهواره‌ای را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا