تشکیل کمیته ویژه بررسی دیدار اشتون با فتنه‌گران در کمیسیون امنیت ملی

به گزارش بصیر:

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع دیدار اشتون با فتنه‌گران در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و گفت: این کمیسیون در اولین جلسه علنی مجلس تشکیل جلسه خواهد داد و موضوع اخیر و عاملان دیدار اشتون با چهره‌های فتنه را بصورت اسنادی و میدانی برررسی می‌کند.

وی افزود: به هرحال قابل قبول نیست که عده‌ای ازآن سوی دنیا بلند شدند و بیایند در داخل کشور آزادنه با کسانی که زمانی آرزوی سقوط نظام جمهوی اسلامی را داشتند دیدار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کمیته مذکور علاوه بر بررسی موضوع دیدار اشتون با عاملان فتنه، موضوع دیدار هیئت اروپایی با نسرین ستوده را نیز بررسی خواهد کرد، اظهار داشت: این خوب نیست که دولت نتواند تدبیری در این زمینه بیاندیشد و زشت‌تر از آن این است که وزارت امور خارجه بگوید من در جریان این دیدارها نبودم.

جوکار تصریح کرد: پیشتر کمیسیون امنیت ملی نامه‌ای را به وزارت امورخارجه نوشته و در آن از این وزارتخانه خواسته بود که کارهایی را برای پیشگیری از وقوع این اتفاقات انجام دهند و اگر تعللی در این زمینه صورت گیرد باید پاسخگو باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از توافق ژنو، اتفاقات اخیر و تعلل وزارت خارجه و بیانیه‌های مداخله جویانه‌ بان‌کی‌مون نشان می‌دهد که یا ما از مواضع خود عقب‌نشینی کرده‌ایم و آیا آنها در حال پیشروی هستند و هیچ‌کدام از اینها خوشایند نیست و باید اقدام جدی و دیپلماتیکی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا