آمریکا باید دخالت در امور سایر کشورها را متوقف کند

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ نظرسنجی موسسه تحقیقاتی “پیو” حاکی از آن است که مردم آمریکا مخالف دخالت واشنگتن در امور داخلی سایر کشورها هستند. مردم آمریکا همان طور که مخالف اقدام نظامی آمریکا در سوریه طی سال گذشته بودند اکنون نیز مخالفت خود را با دخالت واشنگتن در بحران اوکراین اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش حدود ۵۶ درصد مردم آمریکا در نظرسنجی موسسه “پیو” اعلام کردند که آمریکا نباید بیش از حد در بحران اوکراین دخالت کند. ۲۹ درصد پاسخگویان آمریکایی نیز بر این باورند که واشنگتن باید موضعی قاطع و سرسخت در قبال مسکو داشته باشد. تنها ۸ درصد مردم آمریکا معتقد به استفاده از گزینه نظامی ضد روسیه بودند.

دولت موقت اوکراین اعلام کرده است که روسیه بیش از ۲۲۰ هزار نیروی نظامی، ۱۸۰۰ دستگاه تانک و ۴۰۰ فروند بالگرد را در مرزهای شرقی مستقر کرده است. اقدام روسیه در تصرف شبه جزیره کریمه با انتقاد و واکنش شدید آمریکا و اروپا روبرو شده است.

پارلمان کریمه ضمن اعلام استقلال این منطقه قصد دارد یکشنبه آینده همه پرسی سراسری برای پیوستن کریمه به روسیه را برگزار کند.

جان مک کین سناتور تندروی آمریکا نیز هفته گذشته از دولت اوباما به خاطر در نظر نگرفتن گزینه نظامی ضد روسیه به شدت انتقاد کرده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرده است که دولت اوباما در صورت نیاز از اقدام نظامی ضد روسیه استفاده خواهد کرد. وی افزود، امیدواری آمریکا این است که شاهد تبدیل این تنش به رویارویی و تقابل نظامی نباشد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا