افراطی‌های سعودی، سوریه و عراق را ترک کرده و به القاعده یمن پیوسته‌اند

القاعده یمن

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مسئول ارشد امنیتی یمن که خواست نامش فاش نشود با اشاره به سرازیر شدن افراطی‌های سعودی از سوریه و عراق به یمن گفت: سعودی‌هایی که به این کشور می‌آیند در نبردهای عراق و سوریه تجربه کسب کرده‌اند و می‌دانند که چگونه سلاح و بمب بسازند و به دیگران نیز آموزش می‌دهند.

تحقیقات دولت یمن نشان می‌دهد که بیشتر عاملان حمله به بیمارستان وابسته به وزارت دفاع این کشور در صنعا که در روز ۵ دسامبر گذشته رخ داد، سعودی بودند و در این حمله دستکم ۵۲ نفر کشته شدند.

این مسئول امنیتی یمن همچنین اظهار داشت: برخی افراطی‌های سعودی که از سوریه به یمن آمده‌اند، پس از دستگیری در دادگاه محاکمه می‌شوند و برخی از سعودی‌ها نیز که در حمله به بیمارستان صنعا دست داشتند از عراق آمده بودند.

در همین رابطه «عبد الرزاق الجمل» روزنامه نگار یمنی که با اعضای تشکیلات القاعده در جزیره العرب مصاحبه‌هایی انجام داده است، گفت که روش‌های این تشکیلات به کار برده و شیوه انتخاب اهداف آن شبیه به عملکرد گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) است.

وی افزود که تشکیلات القاعده در جزیره العرب عادت دارد عملیات خود را با قرار دادن بمب‌های دست ساز در یک گوشه انجام دهد اما اکنون به یورش به تاسیسات روی آورده است.

با وجود اینکه این مسئول امنیتی می‌گوید که ده‌ها سعودی از سوریه و عراق به یمن منتقل شده‌اند، اما تعیین تعداد دقیق آنها امری دشواری است.

یمن در ۱۱ فوریه نیز ۲۹ سعودی تحت تعقیب را که از اعضای القاعده بودند به عربستان تحویل داد و هنوز مشخص نیست که این افراد چه زمانی وارد یمن شده بودند.

یک منبع دیپلماتیک در حوزه خلیج فارس نیز گفت که بیش از ۱۰ سعودی فعال پس از نبرد در سوریه به تشکیلات القاعده در جزیره العرب در یمن پیوسته‌اند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا