روحانی دانشگاه آزاد را به ملت بازگردانده و از دست یک خاندان خاص خارج کند

بذرپاش

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در زمانی معرفی کابینه خطر کم‌تحرکی کابینه را گوشزد کردیم و گفتیم که این مسیر، دولت را از مسیر شعارهایش بازمی‌دارد و دولت را تبدیل به دولتی کم‌تحرک و ناکارآمد می‌کند. 

وی ادامه داد: اما به این موضوع گوش داده نشد و الان می‌بینید که وضعیت دولت در حوزه اجرا چگونه است؛ ماجرای برف شمال، قطعی گاز در شهرها و سبد کالا تنها نمونه کوچکی از قدرت اجرایی دولت در مهار مشکلات کشور است. البته هنوز هم دیر نشده و باید کاری کرد که دولت کارآمدتر باشد. 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دولت با تقویت کابینه و دقت کافی باید به حل و فصل مشکلات کشور همت گمارد نه اینکه با دو قطبی‌سازی ارتجاعی و کاذب در حوزه فرهنگ، سعی در پوشش دادن و مخفی‌ کردن ضعف‌های خود در امور اجرایی، اقتصادی و معیشت مردم باشد. 

بذرپاش با اشاره به مشکلات فرهنگی در کشور گفت: ماجرای صحبت‌های گاه و بیگاه وزیر فرهنگ و بعضا خود رئیس جمهور از این جنس است. همچنین القاء اینکه مشکلات فرهنگی کشور از مسیر برخی اقدامات مانند فیس‌بوک و آزادسازی ماهواره حل خواهد شد، اقداماتی که حتی سردمداران غرب مانند اومابا نیز به مخرب بودن استفاده از آنها اشاره دارند یا اظهار نظرهایی در مورد اینکه هنرمند غیرارزشی نداریم، تصمیمات اباحه‌گرایانه در برخورد با محصولات فرهنگی از این جنس است. البته به نظر می‌رسد اکثر این مانورها با هدف ایجاد فضای دو قطبی در جامعه به قطب آزادی و محدودیت انجام می‌شود که بسیاری از ناکارآمدهای اقتصادی و اجرایی دولت در پس آن پنهان می‌شود.

وی گفت: البته این امر از کسانی که خود را فرزند حوزه می‌دانند و متصل به بیت وارسته عالم جلیل‌القدر و انقلابی همچون آیت‌الله جنتی است، بعید است که از طریق بازی با دین مردم، کسب محبوبیت کند؛ کاری که فکر می‌کنیم محبوبیت ظاهری دارد ولی در عمل چیزی جز خسران نخواهد داشت. چرا که در دوران اصلاحات از افراطی‌ترین روش‌ها برای دین‌زدایی و ترویج شل‌دینی در جامعه استفاده شد ولی در انتخابات بعدی نه تنها باعث جذب آرای مردم نشد بلکه شکست‌های پیاپی را برای ایشان در پی داشت. 

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه باید دید تقی‌زاده این دولت کیست، گفت: البته مشخص است و زمان همه چیز را مشخص می‌کند؛ اگر تقی‌زاده توانست منویات شل‌دینی و بعضا بی‌دینی خود را به جامعه ترویج کند، دیگران هم خواهند توانست.

بذرپاش در خصوص دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه ملی و متعلق به اموال بیت‌المال است و باید مدیریت آن از دست یک فرد خارج شود؛ چه نگاهی است که آن را متعلق به یک خاندان بدانیم. آیا مردم که با خون دل شهریه برای تحصیل فرزندانشان پرداخت می‌کنند، می‌پذیرند که چندصد هزار میلیارد تومان سرمایه که از امکانات عمومی و بیت‌المال توسط دانشجویان این مرز و بوم و حمایت نظام ایجاد شده است، متعلق به یک خاندان باشد؟

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: جناب آقای رئیس جمهور؛ توقع ملت این است که دانشگاه آزاد را به ملت بازگردانید و آن را از دست یک خاندان خاص خارج کنید؛ صحبت از چندصد هزار میلیارد تومان سرمایه یک ملت است. نکند رودربایستی شما با جناب آقای هاشمی رفسنجانی، شما را از این مهم بازدارد. به اعتماد مردم پاسخ دهید.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: امنیتی‌ترین دولت تاریخ انقلاب را باید کم‌تحمل‌ترین دولت دانست، چرا که افراد حاضر در دولت اکثرشان دارای سوابق طولانی امنیتی هستند البته این جمله نافی زحمات نیروهای خدوم امنیتی کشور نیست که اگر آنها نبودند، معلوم نبود چه بر سر کشور می‌آمد. ولی لازمه امنیتی بودن صبر و وقار بیشتر است.

“فله‌ای شکایت کردن از رسانه‌ها به گواه اسناد حاضر نشان از تحمل مخالف نمی‌دهد. لااقل اگر می‌خواهیم اینگونه رفتار کنیم فرار به جلو نکنیم و صادقانه با مردم سخن بگوییم نه اینکه در جشنواره غیررسمی و فرمایشی نکاتی را بر زبان برانیم که ۱۸۰ درجه خلاف واقعیت است؛ اینکه منتقدان را کم‌سواد، اندک و بی‌پشتوانه از رای مردمی نشان دهیم و سعی کنیم برای آنها پرونده‌سازی کنیم نشان دهنده شکل‌گیری نوعی مکارتیستی در کشور است؛ دولت نباید پرونده‌سازترین دولت بعد از انقلاب ملقب شود ولی جهت یادآوری یک نکته راجع به پشتوانه آرای مردمی مطرح می‌کنند.”

بذرپاش ادامه داد: خوب است به انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم نگاهی بیندازید و لیست اعضای کابینه را ملاحظه کنید و آرای آنها را نگاه کرده و بعد به آرای دیگران بتازید. چرا که بسیاری از وزراء و معاونین رئیس جمهور و استانداران در همین انتخابات اخیر نیز نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند. 

وی در خصوص بحث سیاست خارجی گفت: سوال جدی‌تر این است که مدل سیاست خارجی این دولت از چه الگویی تبعیت می‌کند؛ چند نمونه از ویژگی‌های این الگو را مطرح می‌کنم؛ و قضاوت با شما. 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کمک گرفتن از طرف خارجی برای بالابردن قدرت چانه‌زنی در داخل؛ اگر این فرض درست باشد، که اطلاعات همه در تایید این فرض است، آیا این مبنای دیپلماسی خمینی کبیر بود؟ آیا سفر برخی وزرای خارجی و دیدار آنها با زندانیان امنیتی و بعد هم یک تذکر ساده شبیه به شوخی از طرف دستگاه دیپلماسی، کمک گرفتن از طرف خارجی جهت افزایش ضریب چانه‌زنی در داخل نیست!

بذرپاش افزود: رسمیت دادن به مداخلات کشورهای غربی در امور داخلی؛ هنوز ماجرای اوکراین در پیش چشمان ما است که چگونه مسئولین غربی از جمله یک خانم تازه سفر کرده به کشور عزیزمان چگونه استقلال کشور را به مخاطره انداخت و کودتای جدید رقم زدند؛ اینکه دستگاه دیپلماسی اقدامی در خور در مقابل این موضوعات انجام ندهد و موضعی نگیرد دو احتمال پیش می‌آید. اول اینکه حواسشان نبوده که اگر این باشد وااسفا و ثانیا اینکه با هماهنگی بوده باشد که اگر این باشد دستگاه سیاست خارجی ما به دنبال رسمیت دادن به مداخلات کشورهای غربی است.

وی اظهار داشت: پذیرش اینکه برای غربی‌ها در همه موضوعات اعتمادسازی کنیم، از جمله حقوق بشر؛ همگان می‌دانیم حقوق بشر مطرح شده از طرف بی‌آبروترین کشور در موضوع حقوق بشر برای طرف ایرانی در درجه اول تعطیلی بسیاری از احکام اسلام است و در درجه بعد تطهیر براندازان و فتنه‌گران و منافقان؛ کدام یک از این دو موضوع را دولت قصد انجام دارد، به نظر هیچکدام. ولی در عمل چیز دیگری را مشاهده می‌کنیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: آیا بازگشایی لانه جاسوسی دیگری به نام دفتر اتحادیه اروپا در تهران گویایی این امر نیست؟ آیا به وزیر امور خارجه ما اجازه ملاقات با یک مجرم امنیتی نه مجرم امنیتی بلکه مجرم مواد مخدر در کشور غربی را می‌دهند؟ آیا به وزیر خارجه ما اجازه ملاقات با یک مجرم ایرانی در بند زندان‌ها را می‌دهند؟ راستی دستگاه‌های اطلاعاتی ما کجا هستند که اینگونه اتفاقات در کشور ما در حال رخ دادن است. همگان می‌دانیم این هدف ۳ الی ۴ کشور غربی برای کشور ما جز براندازی نیست و آن را در دو مرحله دنبال می‌کند. مرحله اول تولید مصونیت برای فتنه‌گران و براندازان و مرحله دوم ایجاد شبکه و زیرساخت داخلی برای بر هم زدن اوضاع داخلی کشور.

بذرپاش گفت: فرض اینکه مذاکرات باید برد – برد باشد؛ این فرض بر این مبنا استوار است که ما حقی را از طرف غربی گرفته‌ایم و حال باید جبران کنیم و یک امتیاز بدهیم و یک امتیاز بگیریم. مگر ما حقی را از کشوری ضایع کرده‌ایم یا به کشوری تعرض کرده‌ایم یا کشوری را تحریم کرده‌ایم؟ پس بازی برد – برد به چه معنا است. در صورتی که سیاست ما نه تنها در این مقطع بلکه در جنگ تحمیلی سیاست دفع متجاوز و شر بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای نیز مرتبا هشدارهایی از طرف دلسوزان داده می‌شود ولی از آنجا که در دولت محترم کمتر گوش شنوایی برای شنیدن صدای منتقدان است تا آن را به ملایمت بشنوند نه با توهین و تهدید، دولتی که با سبد توزیع کردن نشان داده است که از چه مقدار مدیریت بهره‌مند است چه تضمینی است که در مذاکرات همان نوع مدیریت اعمال نشود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: برخورد با فساد امری بسیار پسندیده است ولی چه خبر از کرسنت، استات‌اویل، ۶۵۰ یورو، دانشگاه آزاد و…؛ بگذارید مردم این شعار صادقانه شما را باور کنند نه یک امر تبلیغاتی برای از به در کردن رقبا. در مورد بابک زنجانی نیز قوه قضائیه سریعا رسیدگی کرده و به اطلاع مردم برساند که این زنجانی زاییده چه دورانی و به چه کسانی منتسب است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا