پهلوان افسانه ای جایگزین S-300 می شود+عکس

به گزارش بصیر به نقل از  گروه دفاع و امنیت مشرق، شرکت دفاعی آلماز روسیه از نسل جدید پدافند هوایی خود رونمایی کرده است. این سامانه با نام ” S-350 ” شناخته می شود. سامانه موشکی مورد نظر که در جریان نمایشگاه ماکس ۲۰۱۳ از آن رونمایی شده است یک سامانه با تحرک بالا به شمار می آید که از سامانه دفاع هوایی S-400 کوچکتر بوده اما از موشکهای سطح به هوای مدل ۹M96E2 که در اس ۴۰۰ استفاده می شود بهره می برد.

 این سامانه دفاع هوایی از سه بخش اصلی شامل : پست فرماندهی ، سامانه راداری و پرتاب گر موشکی تشکیل می شود. لقب این سامانه دفاع هوایی “ویتیاز” است که مربوط به یکی از پهلوانان افسانه ای در فرهنگ اسلاو می باشد.

پست فرماندهی مدل ۵۰K6E توانایی کنترل همزمان ۲ دستگاه رادار و ۸ پرتاب گر را داشته و می تواند با ۱۶ هواپیما و یا ۱۶ موشک در آن واحد درگیر شود. هدف اصلی از طراحی این سامانه یافتن جایگزینی برای مدلهای اولیه سامانه دفاع هوایی S-300 مثل مدلهای PS و PMU می باشد. این سامانه ها قرار است که در سال ۲۰۱۵ میلادی از ارتش روسیه بازنشسته بشوند و بناست که سامانه S-350 جایگزین این سیستمها بشود.

پهلوان افسانه ای جایگزین S-300 می شود+عکس

پست فرماندهی مدل ۵۰K6E

تحرک بالا، توانایی درگیری همزمان با طیف گوناگونی از تهدیدات هوایی در شب و روز و همچنین تمامی شرایط آب و هوایی و همچنین زمان کم مورد نیاز برای استقرار از جمله نکات مثبت این سامانه به شمار می آید. باید اضافه کرد که سیستم دفاع هوایی S-350 می تواند در زمانی در حدود ۵ دقیقه آماده کار شود. بنا بر اطلاعات موجود این سامانه در پاییز امسال آزمایشات خود را آغاز می کند.

پهلوان افسانه ای جایگزین S-300 می شود+عکس

 

پرتاب گر موشکی مدل ۵۰P6E

پرتاب گر موشکی مدل ۵۰P6E شامل ۱۲ فروند موشک مدل ۹M96E2 و یا ۹M96 می باشد که از سامانه پرتاب عمودی استفاده کرده و می تواند با تهدیداتی تا فاصله ۱۲۰ کیلومتر و ارتفاع حدودا ۲۰ کیلومتری از سطح زمین درگیر شود. یکی از نکات مثبت این سامانه پرتاب گر توانایی استفاده از موشکهای کوچکتر مثل سری ۹M100 است. بر خلاف دو مدل بالایی که از هدایت راداری بهره می برند، این موشک کوچکتر با استفاده از سامانه های فروسرخ با برد کمتر برای درگیری با موشکهای کروز و پرنده های بی سرنشین به کار می رود.

پهلوان افسانه ای جایگزین S-300 می شود+عکس

 

سامانه راداری مدل ۵۰N6E

رادار مدل ۵۰N6E به کار رفته در این سامانه از انواع فاز آرایه به شمار می آید و بر پایه سامانه دفاع هوایی ” KM-SAM Chun Koong ” ارتش کره جنوبی که با کمک روسیه طراحی و ساخته شده است به تولید رسیده است. این سامانه روسی قرار است تا در کنار سیستم هایی همچون اس ۴۰۰، اس ۵۰۰ و پانتسیر اس ۱ دفاع چند لایه هوایی از حریم هوایی روسیه را بر عهده بگیرد. بر اساس اخبار موجود ارتش روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۰ دستگاه از این سامانه را به خدمت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا