درخواست روحانی از سپاه/ جنجال رزمایش‌های موشکی

به گزارش بصیر به نقل از  مشرق، در بخش دوم که متن آن را در زیر می‌خوانید، سعی شده است تا تمامی اخبار مهم نیروهای مسلح در ارتش، سپاه، بسیج و وزارت دفاع که در طول سال جاری منتشر شد، مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

* دیدار ۵۰ هزار نفری فرماندهان بسیج با حضرت آیت الله خامنه‌ای

۵۰ هزار نفر از فرماندهان بسیج سراسر کشور با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این تجمع بسیجیان با عنوان «پرچمداران تمدن اسلامی» و به مناسبت آغاز هفته بسیج، در مصلای تهران برگزار شد.

* درخواست کمک روحانی از سپاه

حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران با حضور در مجمع سالیانه فرماندهان سپاه طی سخنانی اعلام کرد: از سپاه می‌خواهیم بخشی از بار دولت و البته نظام را بر دوش بگیرد. بنده با فرمانده‌کل سپاه صحبت کردم که سپاه در چند پروژه بزرگ ملی بار را بر دوش بگیرد.

روحانی تاکید کرد: ‌به عنوان رئیس‌جمهور از سپاه می‌خواهم در دو بخشی که دولت با مشکل مواجه است پای کار بیاید و کمک کند تا مردم شاهد خلوص و ایثار سپاه در شکست دشمن در حوزه معیشت مردم و تولید باشند.

* برگزاری رزمایش بسیج در ۲۸ استان

رزمایش‌های «الی بیت‌المقدس» سلسله رزمایش‌های بسیج است که از سال گذشته آغاز شده و دومین دوره آن در سال جاری در ۲۸ استان کشور برگزار شده است.

به این ترتیب علاوه بر شهر تهران، در سال آینده باید شاهد برگزاری ۲ رزمایش دیگر نیز توسط سپاه‌های امام حسن(ع) و بیت‌المقدس به ترتیب در استانهای البرز و کردستان باشیم.

* جلوگیری از رزمایش موشکی نیروهای مسلح در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

بیستم بهمن ماه بود که ۲۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکر کتبی خطاب به رئیس‌جمهور نسبت به عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های نظامی و موشکی به وی تذکر دادند.

در این تذکر مکتوب آمده: متاسفانه برای اولین بار طی ۱۰ سال گذشته مجوز برگزاری رزمایش بزرگ سالیانه موشکی نیروهای مسلح در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی متوقف و دستورات لازم جهت تخصیص اعتبارات به منظور پشتیبانی طرح‌های اضطراری نیروهای مسلح صادر نشده است.»

* رزمایش‌های سپاه تا پایان سال ادامه دارد

با اعلام خبر جلوگیری از رزمایش‌های موشکی، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار داشت: رزمایش های سپاه در چارچوب برنامه های ابلاغی سالانه و با جدول زمان‌بندی مشخص معمولا به ۲ صورت تخصصی و نیز مشترک نیرویی در طول سال ۹۲ انجام پذیرفته و تا پایان سال نیز تکمیل و به اتمام می‌رسد.

* هیچ وقفه‌ای در انجام رزمایش‌های سپاه بوجود نخواهد آمد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نیز در واکنش به خبر جلوگیری از رزمایش‌ها عنوان کرد که رزمایش‌های سپاه بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده انجام می‌شود و هیچگونه وقفه‌ای در انجام رزمایش‌های ما بوجود نخواهد آمد و طبق برنامه، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

* شمخانی خبر لغو رزمایش‌های موشکی نیروهای مسلح را تکذیب کرد

نهایتا امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز با تکذیب خبر لغو رزمایش‌ها در دبیرخانه شورا، به اظهارات نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و افزود: این خبر صحت ندارد. دوستان ما اشتباه کردند و موضوع، طور دیگری بود.

شمخانی افزود: در جلسه ای که با دوستان داشتیم، آنها را توجیه کردیم.

* اعطای نشان «فتح یک» به سردار پاکپور از سوی فرمانده معظم کل قوا

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا نشان «فتح یک» را به سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اعطا کردند.

به گفته فرمانده کل سپاه اعطای نشان فتح یک از سوی معظّم له به سردار پاکپور، حاصل تلاشهای دلسوزانه و شبانه روزی وی در اجرای ماموریت‌های محوله است.

* اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد

چند تن از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.

به گفته یک مقام امنیتی، اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی-رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری و ارتباط با بیگانگان اعلام شده است.

* آزادی گروگان‌ها و هلاکت تعدادی از اشرار در جنوب شرق کشور توسط سپاه

در پی اقدام اشرار در گروگان گیری ۲ تن از هموطنانمان، نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی یک عملیات غافلگیرانه در منطقه عمومی ایرانشهر ضمن آزادی گروگانها تعدادی از اشرار مسلح را به هلاکت رساندند.

در این عملیات تعداد ۳ تن از اشرار کشته و ۳ تن دیگر نیز دستگیر شدند.

* جزئیات شهادت ۳ تن از کارکنان مهندسی سپاه در سراوان

۳ تن از کارکنان مهندسی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب در منطقه مرزی سراوان به شهادت رسیدند.

خودروی حامل کارکنان مهندسی سپاه که در راستای اجرای پروژ‌ه انسداد مرزها در حین تردد بین کارگاه‌های فعال در نوار مرزی منطقه سراوان در سیستان و بلوچستان بودند، با مواد انفجاری بر جای مانده از اشرار و قاچاقچیان برخورد کرد و ۳ تن از آنان به شهادت رسیدند.

* دستور ویژه فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی به استان‌های مازندران و گیلان

در پی بارش شدید برف در مناطق شمالی کشور و ایجاد بحران برای برخی از شهرهای گیلان و مازندران، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه دستور ویژه برای کمک به مردم و دستگاه‌های مسئول را به فرماندهان سپاه‌های این ۲ استان صادر کرد.

* اعزام یگان‌های زرهی و بالگرد ارتش برای کمک به استا‌نهای شمالی با دستور سرلشکر صالحی

فرمانده کل ارتش نیز در این راستا دستورات لازم و اکیدی به یگان‌های مستقر در منطقه گیلان و مازندران برای امدادرسانی و کمک‌های لازم به مردم محاصره شده در برف، صادر کرد.

در این راستا ارتش با اعزام تجهیزات مهندسی مانند بلدوزر و لودر و خودروهای سنگین‌ کمک‌دار و آمبولانس و تجهیزات پزشکی و دارو و همچنین نیروی انسانی به منظور پاکسازی معابر و برف‌روبی، اقدام کرد.

* اهدای پهپاد اسکن ایگل ساخت سپاه و فیلم رصد شناورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس به روسیه

سرلشکر خلبان ویکتورنیکولایویچ بوندرف فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه با سفر به ایران با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان از جمله امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر خلبان ویکتورنیکولایویچ بوندرف همچنین در این سفر از دانشکده مهندسی هوافضا و مرکز جهاد و خودکفایی و تحقیقات دانشگاه شهید ستاری نهاجا بازدید کرد.

درخواست روحانی از سپاه/ جنجال رزمایش‌های موشکی

نکته قابل توجه این سفر اهدای یک نمونه واقعی از پهپاد اسکن ایگل ساخت سپاه پاسداران از سوی فرمانده نیروی هوافضای سپاه به فرمانده نیروی هوایی روسیه بود.

همچنین در این دیدار فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک حلقه فیلم مربوط به رصد هوایی و دریایی تجهیزات و شناورهای نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را جهت اهدا به وزیر دفاع روسیه به ویکتور نیکولایویچ بندرف فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه تقدیم کرد.

* تشکیل قرارگاه‌های دریایی خاتم الانبیا(ص)

دو قرارگاه «خاتم‌الانبیاء یک» (متعلق به نیروی دریایی ارتش) و «خاتم‌الانبیاء دو» (متعلق به نیروی دریایی سپاه) برای هماهنگی بیشتر و فرماندهی عملیاتی واحد میان یگان‌های عمل‌کننده این دو نیرو در پهنه آبهای سرزمینی و بین‌المللی تشکیل شده‌اند که اولی در محدوده دریای عمان و آبهای آزاد و دومی در خلیج فارس و تنگه هرمز عمل می‌کند. البته هردو قرارگاه نیز تحت فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) قرار دارند.

* حفاظت سپاه از دانشمندان هسته‌ای

بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای حفاظت از این شخصیت‌ها به سپاه واگذار شد که شاهدیم پس از این فرمان ترور موفقی صورت نگرفت و اگر موردی صورت گرفته سپاه در آنجا حضور نداشته است.

 * سردار حسین دهقان وزیر دولت یازدهم شد

سردار حسین دهقان با کسب ۲۶۹ رای موافق، ۱۰ مخالف و ۵ ممتنع به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب شد.

* انتصاب دریابان شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی

دریابان علی شمخانی با حکم حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد.

* سردار وحیدی رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی شد

با انتصاب امیر دریابان علی شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی، سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع، جایگزین وی بعنوان رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی شد.

سردار وحیدی همچنین ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز بر عهده دارد.

* امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش شد

امیر خلبان علیرضا برخور فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با ارتقاء درجه، به درجه سرتیپ تمامی به سمت جانشینی نیرو هوایی منصوب شد.

پیش از این امیر خلبان محسن دره‌باغی جانشین نیروی هوایی ارتش بود. امیر برخور، در سابقه خدمتی خود فرمانده‌ای پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)، جانشینی معاونت عملیات نیرو و فرماندهی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان را دارد.

* دریادار «جعفری تهرانی» معاون هماهنگ‌کننده نداجا شد

امیر دریادار پیمان جعفری تهرانی با ارتقا به درجه سرتیپ تمامی، با حکم دریادار سیاری (فرمانده نیرو) و موافقت سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش بعنوان معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش منصوب شد.

تا پیش از آن، امیر دریادار رستگاری، معاونت هماهنگ کنندگی نیروی دریایی ارتش را برعهده داشت که اکنون در سمت ریاست سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خدمت می‌کند.

* مسئولیت جدید برای رستم قاسمی

رستم قاسمی وزیر سابق نفت بعنوان مشاور عالی سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب شد.

* انتصاب فرمانده جدید هوادریای نداجا

طی حکمی از سوی دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناخدا یکم اسماعیلیان به عنوان فرمانده هوادریای این نیرو منصوب شد.

پیش از این دریادار نیری فرماندهی این یگان را به عهده داشت.

* سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه شد

سردار محمد نظر عظیمی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با حکم سرلشکر جعفری و با حفظ سمت، به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

پیش از این سردار علی اکبر نوری مسئولیت فرماندهی این قرارگاه منطقه ای را برعهده داشت.

* انتصاب امیر سیفی به معاونت نیروی انسانی ارتش

امیر حسن سیفی با حکم امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش به سمت معاونت نیروی انسانی ارتش منصوب شد.

امیر سیفی پیش از این ریاست سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش را بر عهده داشت که با انتصاب امیر منصور شهلایی معاون سابق نیروی انسانی ارتش در معاونت وزارت دفاع، به این سمت منصوب شد.

* فرماندهان جدید پایگاه‌های هوایی اصفهان و تبریز منصوب شدند

پس از انتصاب امیر علیرضا برخور به جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جدا شدن وی از پایگاه هشتم هوایی در اصفهان (پایگاه شهید بابایی)، امیر خلبان مسعود روزخوش به فرماندهی این پایگاه منصوب شد.

امیر روز‌خوش پیش از این فرمانده پایگاه دوم هوایی در تبریز (شهید فکوری) بود که اکنون سرهنگ خلبان حمید واحدی جایگزین وی شده است.

* رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش معارفه شد

طی حکمی حجت الاسلام محمد باقر روشندل به عنوان رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش منصوب شد و  مراسم معارفه وی با حضور دریادار سیاری فرمانده نداجا و فرماندهان و مدیران این نیرو در ستاد نیروی دریایی برگزار شد.

* ۲ فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتقا درجه گرفتند

در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش که با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده این نیرو برگزارشد، ناخدا خانزادی معاون طرح و برنامه نداجا و ناخدا شفیعی فرمانده منطقه سوم دریایی ارتش، با یک درجه ارتقا به درجه دریادار دومی نائل آمدند.

* جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گذشت/ محمد‌حسنی جانشین جدید

با درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام علی محمد نیکبخت جانشین سابق عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام عباس محمدحسنی به عنوان جانشین جدید این سازمان معرفی شد.

* فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا با سیاری دیدار و از ناوشکن جماران بازدید کرد

پیتر ویلو فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا طی سفر به کشورمان با دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا همچنین در صدر هیئتی از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و کارخانجات نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس بازدید به عمل آورد.

* همکاری سپاه و ناجا برای پوشش مرزهای شرق کشور

مرزبانی نیروی انتظامی کشور اعلام کرد اقدامات همه‌جانبه در شرق کشور با همکاری سپاه پاسداران دارد و مصمم است خلأهای مرزی را زیر پوشش داده و با هرگونه تردد با جدیت برخورد کند.

* دیدار وابستگان نظامی در تهران با دریادار سیاری/ حضور چند کشور اروپایی بعد از ۴سال

وابستگان نظامی مقیم تهران به منظور بزرگداشت ۷ آذر (روز نیروی دریایی) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش، با امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده این نیرو دیدار کردند.

وابستگان کشورهای آلمان، چک، ایتالیا، یونان، لهستان و بلغارستان بعد از ۴ سال در این دیدار حضور یافتند.

* دریادار سیاری به اندونزی سفر کرد

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در صدر یک هیئت نظامی بلندپایه به منظور شرکت در نشست بین المللی امنیت دریایی به جاکارتا سفر کرد.

فرمانده نداجا به عنوان مهمان ویژه در این نشست، با موضوع  «نیروی دریایی در اندازه معقول عنصر کلیدی افزایش امنیت دریایی» سخنرانی کرد.

* فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و ژاپن دیدار و گفت‌وگو کردند

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریاسالار کاتسو توشی کاوانو فرمانده نیروی دریایی ژاپن و هیئت همراه در حاشیه نشست بین المللی امنیت دریایی در جاکارتا پایتخت اندونزی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

تبادل دانشجو و امنیت دریایی شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز از مهمترین محورهای مذاکرات فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و ژاپن در این دیدار بود.

* تغییر در ترکیب ناوگروه اعزامی بیست و هفتم نداجا/ «خارک» به ایران بازگشت

ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش شامل ناوبالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان، روز ۳۱ مرداد ماه به منظور انجام ماموریت گشت زنی و تامین خطوط مواصلاتی کشورمان در آبهای آزاد و بین‌المللی به خلیج عدن و دریای سرخ اعزام شده بود.

این ناوگروه در این ماموریت توانست طی ۲ مرحله، با حمله دزدان دریایی به کشتی‌های تجاری ایران در خلیج عدن مقابله کرده و اقدامات آنها را ناکام بگذارد.

ناوگروه بیست و هفتم همچنین در این ماموریت در یکی از بنادر کشور سودان پهلو گرفته بود.

در حین این ماموریت ناو بالگردبر خارک به منظور کسب آمادگی برای انجام مأموریت مهم دیگری به کشور بازگشته و ناو بالگردبر لارک به عنوان جایگزین آن به همراه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان به خلیج عدن و اقیانوس هند اعزام شد.

* ناوگروه بیست و هشتم نداجا عازم آب‌های آزاد شد

بیست هشتمین ناوگروه ارتش، شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن رزمی اطلاعاتی البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی عازم آبهای آزاد و بین‌المللی شد.

ناوگروه بیست و هشتم با گشت زنی درحدود ۸ هزار مایل دریایی از شمال اقیانوس هند و خلیج عدن تا دریای سرخ به شناورهای دیگر کشورها هم که مورد تهدید دزدان دریایی قرار بگیرند کمک کرد.

* اولین حضور زیردریایی فوق‌سنگین یونس در آب‌های شرق اقیانوس هند

ناوگروه بیست و هشتم پس از طی ۳هزار کیلومتر در بندر بمبئی کشور هندوستان پهلو گرفت. این اولین حضور زیردریایی فوق سنگین یونس در آبهای شرق اقیانوس هند و بندر بمبئی کشور هندوستان محسوب می‌شود.

درخواست روحانی از سپاه/ جنجال رزمایش‌های موشکی

* نجات ۲ کشتی ایرانی در ۲ روز با دفع حمله ۲۰ قایق دزدان دریایی

با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری شدند.

۸ فروند قایق تندرو دزدان دریایی به یک فروند کشتی ایرانی هجوم می آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناو گروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می‌شوند. این حادثه در منطقه میانی خلیج عدن و در ۸۰ مایلی جنوب رأس فرتاک اتفاق افتاد.

* نفتکش ایرانی از چنگ ۱۲ فروند قایق تندرو دزدان دریایی نجات یافت

۱۲ فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می شوند.

در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شده اند.

* بازدید فرمانده عملیات نیروی دریایی سریلانکا از زیرسطحی یونس

فرمانده عملیات نیروی دریائی سریلانکا از ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بندرکلمبوی این کشور پهلو گرفته بود، بازدید کرد و در این دیدار، گوشه‌ای از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به طرف سریلانکایی معرفی شد.

* ناوگروه ارتش یک کشتی خارجی را در شمال اقیانوس هند نجات داد

ناوگروه بیست و هشتم اعزامی ارتش همچنین توانست یک فروند کشتی خارجی را در شمال اقیانوس هند از دست دزدان دریایی نجات دهد.

* ناوگروه بیست و هشتم نداجا در کشور سریلانکا پهلو گرفت

ناوگروه بیست و هشتم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی یونس و یک فروند بالگرد ۲۱۲ در ادامه اجرای ماموریت خود در خاور دور بعد از بندر بمبئی در بندر کلمبو کشور سریلانکا پهلو گرفت.

بندر کلمبو یکی از بنادر مهم در مسیر ترانزیت دریایی به سمت خاور دور و کشورهای شرق آسیا بوده و کشور سریلانکا یکی از کشورهای عضو حوزه اقیانوس هند محسوب می شود.

* ناوگان دریایی ارتش به اقیانوس اطلس اعزام شد

بیست‌ و نهمین ناوگروه اطلاعاتی، رزمی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بدرقه جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش از بندرعباس عازم مأموریت بین‌المللی شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته ناو بالگردبر و لجستیکی خارک و ناوشکن رزمی سبلان در سه ماه ماموریتشان ۲۵ هزار کیلومتر دریایی را تا اقیانوس اطلس می پیمایند.

در این ناوگروه ۳۰ نفر از دانشجویان سال آخر علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر دوره کارورزی را می‌گذرانند.

* نجات کشتی ایرانی در دریای سرخ

۷ قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی در دریای سرخ قصد ربایش کشتی تجاری ایران را داشتند که با حضور ناوگروه بیست و نهم  و تیم عملیات ویژه دزدان دریایی متواری شدند.

این در حالی بود که این ناوگروه به تازگی وارد دریای سرخ شده بود و درگیری با دزدان دریایی چند ساعتی طول می کشد که در نهایت دزدان دریایی از صحنه متواری می شوند.

طی این درگیری خسارت جزئی به کشتی تجاری وارد آمد که توسط تیم تعمیراتی ناوگروه ارتش اشکالات بوجود آمده رفع شد و این کشتی به صوب مقصد خود با همراهی تیم اسکورت عزیمت کرد.

* حمله نافرجام دزدان دریایی به نفتکش ایرانی در تنگه باب‌المندب

در زمان حضور ناوگروه ۲۹ نیروی دریایی در دریای سرخ ۲ گروه دزدان دریایی در تنگه باب‌المندب به نفتکش جمهوری اسلامی حمله کردند که با قدرت دریایی نیروهای ایران مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.

* ناوگروه بیست و نهم ارتش در عمان پهلو گرفت

ناوگروه بیست و نهم آموزشی رزمی نیروی دریایی ارتش صبح امروز پس از ۴۸ روز دریانوردی در بندر صلاله کشور عمان پهلو گرفت.

این ناوگروه با طی بیش از ۴۹۱۹ مایل دریانوردی توانسته است ضمن اسکورت ۵۲ فروند کشتی نفتکش و ۴۸ فروند کشتی تجاری، ۱۹۵ فروند یگان شناور و پروازی سایر کشورها را در آبهای آزاد رصد کند.

* ناوگروه ارتش ۱۴ صیاد سرگردان ایرانی در آب‌های آزاد را نجات داد

یک فروند لنج صیادی ایرانی که در محدوده آبهای آزاد مشغول به صیادی بود توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفت و دزدان دریایی ضمن وارد کردن صدمات، کلیه اقلام موجود در لنج اعم از مواد غذایی، سوخت و اموال ارزشمند لنج را ربوده و با هدایت لنج به نقطه نامعلوم در دریا آن را رها و گریختند.

به دنبال اعلام مالک لنج صیادی به نیروی دریایی مبنی بر مفقود شدن لنج و عدم برقراری ارتباط، تیم امداد و نجات ناوگروه بیست ونهم پس از یک هفته جستجو در محدوده احتمالی مفقود شدن، موفق به یافتن لنج سرگردان شده که ۱۴ خدمه لنج را پس از ارائه خدمات مورد نیاز به سواحل ایران منتقل و به کمک منطقه سوم نیروی دریایی لنج را به صاحب خود بازگرداندند.

همچنین یک فروند کشتی تجاری ایرانی نیز که به علت نقص فنی در مسیر متوقف شده بود مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته بود که با هوشیاری و اقدام به موقع تیم محافظ کشتی و حضور ناوگروه بیست و نهم دزدان دریایی متواری و تیم فنی نیروی دریایی نیز با ارائه کمک فنی نقص کشتی تجاری مرتفع و تحت حمایت ناوگروه به صوب مقصد عزیمت کرد.

* دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) افتتاح شد

دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از اول مهرماه در محل مرکز آموزش وظیفه ۰۲ نیروی زمینی ارتش افتتاح و شروع به فعالیت کرد.

درخواست روحانی از سپاه/ جنجال رزمایش‌های موشکی

* گروه «سپاسد» عضو معاهده جهانی سازمان ملل متحد شد

گروه تخصصی سپاسد از رده‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عضویت معاهده جهانی سازمان ملل متحد در آمد. این معاهده از شرکت‌های عضو می‌خواهد مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی در زمینه حقوق بشر، استانداردهای کار، محیط زیست و مبارزه با فساد را در حوزه نفوذ خود حمایت و تصویب کنند.

* سپاسد در جمع ۵ رتبه نخست کشور قرار گرفت

گروه تخصصی سپاسد در سومین دوره ارزیابی جایزه جهانی سازمان دانشی برتر سال ۱۳۹۲ (۲۰۱۳-MAKE) پس از چند مرحله ارزیابی فنی و بررسی­های میدانی، در مراسم داوری و انتخاب سازمان­های دانشی برتر کشور که در تاریخ ۴/۱۲/۹۲ در محل سالن همایش پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، موفق به دریافت جایزه ملی سطح چهارم گردید و از مدیرعامل این گروه به عنوان یکی از رهبران دانشی برتر ایران تقدیر شد.

جایزه جهانی سازمان دانشی برتر MAKE (Most Admired Knowledge Enterprise ) از سال ۱۹۹۸ با همکاری موسسه تحقیقات مدیریت دانش و سرمایه فکری Teleos و شبکه جهانی دانش (Network Knowledge) به صورت سالیانه برگزار می‌شود این جایزه به دنبال شناساندن سازمان‌هایی است که در خلق ارزش برای ذی‌نفعان خود از طریق تبدیل دانش‌ها و سرمایه‌های فکری صریح و ضمنی به محصولات و یا خدمات‏، راهکار‌های بهتری نسبت به سازمان‌های دیگر دارند.

*نقش سپاه در ساخت بزرگترین اتوبان طبقاتی کشور

پروژه بزرگراه طبقاتی شهید صدر از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است که با تلاش دو ساله گروه تخصصی شهید رجایی وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه انجام شد.

 *توقیف کشتی خیالی با تسلیحات ایرانی از سوی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در راستای یک عملیات روانی استراتژیک مدعی شد، ارتش این رژیم جعلی یک کشتی ایرانی حامل سلاح را در سواحل غزه توقیف کرده که محموله آن شامل موشک‌های ۳۰۲ میلی متری ساخت سوریه با برد ۲۰۰ کیلومتر بوده است.

این در حالی است که مسئولین و فرماندهان جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب و در راستای ایجاد ایران هراسی دانستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا