اصلاح‌طلبان دو سال زودتر دست به کار شده‌اند

گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات خبرگان و مجلس مشخص شد

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان و جریان دولت دو سال زودتر از زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آغاز شده است.


تا کنون جلسات مختلفی در میان اصلاح طلبان به منظور تصمیم گیری برای نحوه حضور در این انتخابات برگزار شده تا جایی که جریان دولت نیز دو نماینده به این جلسات معرفی کرده است.

با این وجود تا کنون در خصوص نحوه حضور و افرادی که قرار است در لیست های اصلاح طلبان قرار بگیرند خبر خاصی منتشر نشده است. هر چند در مورد سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در تهران نام هایی مانند ناطق نوری و عارف نیز به میان آمده اما در مورد کلیت لیست ها خبر خاصی منتشر نشده است.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که با توجه به سابقه بسیاری از اصلاح طلبان شناخته شده که بارها در معرض رای مردم نیز قرار گرفته اند، بسیاری از تصمیم گیران این جریان تمایلی به استفاده مجدد از آنها به عنوان کاندیداهای دو مجلس ندارند.

از این رو گفته می شود اصلاح طلبان و دولتی ها قید اسامی شناخته شده خود را به عنوان غالب لیست هایشان زده اند و به افرادی کمترشناخته شده هستند.

در این خصوص گفته می شود دو لیست از اسامی جایگاه ویژه ای برای اصلاح طلبان پیدا کرده اند. اول روسای سابق دانشگاه ها با گرایش های اصلاح طلبانه و دومین گروه نیز ائمه سابق جمعه با گرایش هایی نزدیک تر به اصلاح طلبان.

بر این اساس، جریان اصلاح طلب و دولتی ها دسته اول را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و دسته دوم را برای انتخابات خبرگان در نظر گرفته اند. آنها معتقدند انتخاب افراد برجسته این دو گروه علاوه بر آنکه تصویر ذهنی منفی بسیاری از مردم درباره اصلاح طلبان تندرو را از بین می برد می تواند اعتماد قشرهای خاصی از مردم مانند دانشگاهیان را نیز جلب کند. انتخابات مجلس دهم همزمان با انتخابات خبرگان رهبری در اواخر سال ۹۴ برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا