همه اقشار جامعه باید در مقابل امر به معروف احساس تکلیف کنند

به گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، عبدالمحمد زاهدی شامگاه در همایش استانی سالانه جمع‌بندی برنامه‌های ستادهای احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سال ۹۲ که با حضور مسئولان ستادهای شهرستانی و فرمانداران شهرستان‌های استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سابقه فعالیت این ستاد به تیرماه سال ۱۳۷۲ بر می‌گردد که رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در سراسر کشور صادر کردند.

وی گفت: مهم‌ترین و وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که این فریضه الهی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب به یک وجدان عمومی در جامعه تبدیل شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: همه اقشار مختلف جامعه باید در مقابل انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر انجام وظیفه و احساس تکلیف کنند اما این امر به این معنی نیست که مدام به همدیگر تذکر دهیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان باید بر اساس برنامه‌های بومی و محلی صورت گیرد و نمی‌توان نسخه واحدی برای همه استان‌های کشور پیچید چرا که هر جامعه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد، هنجارها و شرایط خاص هستند.

زاهدی افزود: برنامه‌های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان باید به گونه‌ای باشد که باورهای اسلامی را مورد توجه قرار داده و این فریضه الهی بتواند تاثیرگذاری بیشتری در کاهش ناهنجاری‌های جامعه داشته باشد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با هدایت فکری اعضای ستاد احیا امر به معروف در شهرستان‌ها و در استان کردستان در جهت تبدیل فریضتین به یک وجدان عمومی گام برداشته شود.

وی گفت: کنترل اجتماعی که امروز بشر به عنوان یک موضوع مهم به آن دست یافته‌ است یک هزار و ۴۰۰ سال پیش در قرآن کریم با عنوان فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه شده است.

استاندار کردستان تاکید کرد: اگر جوامع بشری اصالت خود را حفظ کنند می‌توانند خود، جامعه را به کنترل در بیاورند که رفتارهای خلاف هنجارهای اجتماعی اتفاق نیافتند.

وی گفت: جامعه هر چه قدر سنتی‌تر، کوچکتر، اصیل‌تر و کمتر در معرض تهاجمات غیر اصولی قرار گیرد، بهتر خود را کنترل می‌کند.

زاهدی افزود: آنچه امروز بشر در سایه مجاهدت و تلاش‌های علمی به دست می‌آورد همان واقعیت‌هایی است که خداوند در قالب وحی به پیامبران و پیامبر بزرگوار اسلام ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/ ب

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا