حاشیه‌های جدید دروازه‌بان سابق تیم ملی، این‌بار با تیتر عجیب یاهو

به گزارش بصیر به نقل از  تابناک، سه‌شنبه هفته گذشته بود که در بازی استقلال و الریان قطر سید‌مهدی رحمتی به هوا بلند می‌شود تا یک توپ ساده را از آن خود کند اما یک اشتباه ساده  موجب می‌شود توپ از دست‌های رحمتی خارج شود و دروازه استقلال به ساده‌ترین شکل ممکن باز شود تا استقلال یکی از مهم‌ترین بازی‌های خود را واگذار کند و حتی خطر حذف از مسابقات را بیخ گوش خود احساس کند.
 
اشتباه سید‌مهدی رحمتی تنها چند روز بعد از اینکه هواداران فوتبال در ایران حسابی از خجالت دنیل داوری درآمده بودند، موجب شد این‌بار دروازه‌بان استقلالی‌ها که خیلی‌ها فکر می‌کنند لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد، مورد انتقادات شدید قرار گیرد. رحمتی البته خیلی زود به اشتباه خود اعتراف کرد و از هواداران باشگاهش عذرخواهی کرد؛ اما همه فوتبال دوستان خطر را درون دروازه تیم ملی ایران احساس کردند و همان فوبیای «مسی» و کیسه گل شدن برابر آرژانتین سراغ آن‌ها آمد.
 
اما در گرماگرم تحلیل‌ها و اظهارنظرها در‌خصوص وضعیت دروازه‌بان‌های ایرانی این بخش عربی سایت یاهو بود که با دادن عنوان عجیب «بدترین دروازه‌بان تاریخ» و «خنده‌دار» توصیف کردن اشتباه رحمتی، گستاخی را در قبال دروازه‌بان سابق تیم ملی از حد گذراند. خبر عجیبی که پس از انتشار، بازتاب گسترده‌ای در ایران داشت و رسانه‌های بسیاری با موضع‌گیری منفی آن را منتشر کردند. حتی بسیاری از مربیان و دروازه‌بان‌های داخلی هم با حمایت از رحمتی از روز بد یک فوتبالیست گفتند و اینکه اشتباه جزئی از فوتبال است و صرف یک اشتباه موجب نمی‌شود تا عنوان «بدترین دروازه‌بان تاریخ» را به کسی بدهیم. 
 
گستاخی عربی این‌بار در سایت یاهو علیه دروازه‌بان سابق تیم ملی
 
سید‌مهدی رحمتی بی‌شک در ایران به همان میزانی که طرفدار دارد، منتقد هم دارد. او که در مقاطعی با بازی‌های خوبش ناجی تیمش شده بود، به‌خاطر برخی اشتباهات عجیب و عصبانیت گاه‌به‌گاهش مورد انتقاد مخالفانش هم قرار می‌گیرد. اتفاقی که در بازی با ملوان هم رخ داد و هنوز که هنوز است افکار عمومی در‌خصوص رفتار عجیب او متقاعد نشده‌اند.
 
اما همه این‌ها موجب نمی‌شود که یک دروازه‌بان با این الفاظ عجیب و از سوی یک سایت مورد حمله قرار گیرد. آن هم خبری که بی‌طرفی در انعکاس آن اصلا دیده نمی‌شود و برعکس شیطنت عربی در به‌کاربردن الفاظ ناشایست در‌خصوص دروازه‌بان سابق تیم ملی در آن موج می‌زند. چه اینکه شاید بوفون و کاسیاس هم در عمر ورزشی خود روز بدی داشته باشند که گل‌های عجیب و ساده خورده باشند؛ اما هیچ‌گاه هیچ رسانه‌ای عنوان عجیب «بدترین دروازه‌بان تاریخ» را به آن‌ها نداده بود.
 
شاید خطاهایی به مراتب سخت‌تر و عجیب‌تر از این توسط دروازه‌بان‌هایی بزرگ‌تر از رحمتی و در سطح اول فوتبال دنیا رخ داده باشد؛ اما هیچ‌گاه دروازه‌بانی با عنوانی چنین از سوی رسانه‌ها خطاب نشده است. رحمتی این اتفاق را ناشی از دشمنی می‌داند. او می‌گوید:«شاید دوستان خبرنگارم یادشان رفته بازی‌های خوبی که برابر تیم‌های عربی داشتم و اعتقاداتی را که به پایشان ایستادم. مهم نیست. این نشان می‌دهد آن‌ها از من کینه دارند و دوستان خوبم این اتفاقات را فراموش کردند. من اشتباه بدی داشتم و به خاطرش از همه مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم. البته می‌دانم هواداران خوبم مرا می‌بخشند. در صفحه اینستاگرام شخصی‌ام واقعا لطف هواداران را دیدم و از آن‌ها تشکر می‌کنم. چون وقتی جایی بحث ملی پیش می‌آید، این کری‌های رنگی را فراموش می‌کنند.»
 
چه بخواهیم و چه نخواهیم سید‌مهدی رحمتی، با اینکه روزهای خوبش را سپری نمی‌کند، این روزها یکی از دروازه‌بان‌های خوب لیگ برتر است و علی‌رغم اینکه انتقادات فراوانی به بازی و رفتار و اخلاق او وجود دارد، اما همه این‌ها موجب نمی‌شود تا هواداران فوتبال بی‌احترامی گستاخانه سایت یاهو مکتوب را که ناشی از اعمال سلیقه مدیران عرب آن است، بپذیرند. آن هم از سوی کشورهایی که سابقه گلباران شدن فراوان را برابر تیم‌های بسیاری دارند و اگر قرار به دادن عنوان‌های این‌چنین تنها در پی یک اشتباه باشد، تاریخ فوتبال آن‌ها سرشار از القاب و صفات عجیب و غریب خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا