وزارت امور خارجه باید بداند که اینجا اوکراین نیست

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود در سخنانی گفت: با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و توسل به پیشگاه آن حضرت، پیروزی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی در برابر آمریکا و روسیه را به پیشگاه جامعه ورزشکار و ملت ایران تبریک می‌گویم.

وی افزود: برخی نکات موجب نگرانی نمایندگان مجلس شده است که لازم است به اطلاع مردم ایران و دولت برسانم. رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود گفت که درصورتی که در انتخابات پیروز شوم، در صد روز اول تحولات اساسی در اقتصاد به عمل می‌آورد، البته هر کس از الفبای اقتصاد آگاهی داشته باشد انتظار ندارد که در این مدت تغییر اساسی ایجاد شود اما روند اقتصادی موجود هیچ گونه نشانه‌ای از تحول اساسی نمی دهد. هنوز خودروهای گران‌قیمت، اشیا غیرضروری و لوازم لوکس و آرایشی بیشتر از سابق به کشور وارد می شود که این به معنای مصرف بیشتر ارزهای خارجی و وابستگی اقتصاد به فروش نفت است. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: درست است که دولت با جمع‌آوری نقدینگی از سرعت تورم کاسته است اما کاستن نقدینگی مشکل بزرگتری به نام رکود به دنبال دارد. رکود اقتصادی، جزئی کاری، کاسته شدن تولید داخلی و نیاز به واردات خارجی نتیجه دیگری ندارد. هنر دولت باید این باشد که نقدینگی را به سمت تولید داخلی هدایت کند. 

حسینیان تصریح کرد: بیشتر کارخانه ها در حال تعطیلی و یا کمتر از ظرفیت رسمی کار می کنند که اینها به تزریق نقدینگی احتیاج دارند. کاستن نقدینگی در این برهه زمانی آینده تولید ملی را به شدت در ابهام فرو می برد. این یکی از نگرانی‌های ما در مورد بی برنامه‌گی های اقتصادی دولت است.

وی تأکید کرد: لازم است ادولت اقتصاد مقاومتی را پایه کار خود قرار دهد و برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی کند.

**نمایندگان را به رأی آوردن و یا رأی نیاوردن تهدید نکنید

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینیان در بخش دیگری از سخنانش به یکی دیگر از نگرانی‌های مردم و نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: سیاست فرهنگی موجب نگرانی و دغدغه رهبری، مراجع، نمایندگان و نیروهای مذهبی شده است. رفتار دوگانه دولت در مقابل جراید ارزشی و غیرارزشی و شکایت‌های باقی سازمان‌های دولتی از جراید مدافع اسلام، انقلاب و خط امام از یک سو و اظهار تأسف وزیر ارشاد از برخورد قوه قضاییه با جراید هتاک نسبت به مبانی اسلامی یکی از مهمترین نگرانی‌های ماست.

این نماینده مجلس در همین زمینه تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور جراید هتاک و مخل مبانی اسلام را دوستان دولت معرفی می کند، موجب تأسف است. 

وی ادامه داد: تقسیم ناعادلانه یارانه بین جراید ارزشی و غیرارزشی، بخشش سخاوتمندانه به جراید زرد و رفتار سختگیرانه با جرایدی که از ارزشهای انقلاب دفاع می کنند، یکی دیگر از دغدغه های ما است. از منفصل کردن تنزل مقام و برکناری نیروهای مذهبی از دانشگاه‌ها و حذف بورسیه دانشجویان متدین و انقلابی و حاکم کردن نیروهای فتنه‌گر، آینده آموزش عالی را بسیار مبهم و تیره می‌کند و دانشگاه‌ها را که نیاز به آرامش برای رشد علمی دارند، محل و میدان مبارزه فتنه جویان می کنند.

حسینیان تصریح کرد: شیوه مدیریت کشور نیز یکی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان است. در زمان مذاکرات که باید ثبات و قدرت نظامی به رخ دشمن کشیده شود سخن گفتن از خزانه خالی و یا ناتوانی نظامی در مقابله بمب آمریکایی با هیچ یک از اصول مدیریت سازگار نیست. اینکه ناکارآمدی را به گردن دولت سابق و یا نمایندگان مجلس بیاندازند ممکن است در کوتاه مدت پاسخ دهد اما در سالهای آینده این منطق کند می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان را به رأی آوردن و یا رأی نیاوردن تهدید نکنید. نمایندگان معتقدند که عزت و ذلت در دست خداوند است و انجام وظیفه نیز تکلیف است. 

وی تأکید کرد: کشور به مدیریت چالاک و بادرایت نیاز دارد. شما در توزیع سبد کالا تجربه کردید و دیدید که کار بسیار مشکل است. هم در اختصاص کالا به افراد اشتباه کردید به طوری که کارمندان با حقوق بالا مشمول سبد کالا شدند اما حقوق بگیران سطح پایین از شمول آن خارج شدند. شکل توزیع هم موجب شکسته شدن شخصیت مردم شد تا جایی که زبان سخنگوی کاخ سفید علیه ملت با کرامت ایران به تحقیر گشوده شد. 

این نماینده مجلس در ادامه افزود: ما با مذاکره مخالف نیستیم اما با شیوه کنونی مذاکرات مخالفیم آنچه را که بدست آوردیم در برابر آنچه که از دست داده‌ایم را متوازن نمی دانیم. ما از اینکه مستکبران را نسبت به عقب نشینی از اصول انقلاب امیدوار کنیم نگرانیم. سخنان مکرر و توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور و تمدید تحریم‌ها توسط اتحادیه اروپا، سخنان توهین آمیز بان کی مون این دست‌نشانده آمریکا و رفتار تحقیر کننده هیئت‌های غربی و بخصوص خانم اشتون را نشانه جسور شدن غربی ها در برابر نظام جمهوری اسلامی می دانیم. 

وی افزود: بان کی مون که چشم خود را بر کشتار کودکان فلسطینی و لبنانی توسط صهیونیسم ها می بندد و کشتار افغان ها توسط آمریکایی ها را نادیده می گیرد، از کشتار مسلمانان میانمار در آفریقای مرکزی با لبخند عبور می کند و در مقابل قتل عام مردم عراق و سوریه توسط سلاح های غربی و شیوخ مرتجع منطقه، غیرمسئولانه سکوت می کند، چرا در برابر جمهوری اسلامی زبان به گستاخی نمی‌گشاید؟ 

حسینیان اضافه کرد: وزارت امور خارجه در توجیح این عمل احمقانه خانم اشتون گفته است که تماس‌های خارجی با مخالفین داخلی نشانه های دموکراسی است. اگر وزیر امور خارجه اوکراین خرد داشت و این سخنان را به دور می ریخت و از ورود مداخله گران غربی به اوکراین مخالفت می کرد، اینک شاهد متلاشی شدن اوکران نبودند. 

وی در ادامه اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید بداند که اینجا سرزمین اوکراین نیست. اینجا سرزمین میرزای شیرازی، شیخ فضل‌الله نوری، ثقةالاسلام تبریزی و سرزمین آیت الله سعیدی و غفاری است. اینجا سرزمین آرش، کاوه و هزار رستم است. اینجا سرزمین میرزاکوچک‌خان‌ها، رئیسعلی‌ها، ستارخان‌ها و باقرخان‌هاست. اینجا سرزمین باکری‌‌ها، همتی‌ها، خرازی‌ها، چراغی‌ها، علم الهدی‌ها زین الدین ها و کاوه ها است و اینجا سرزمین احمدی روشن و شهریاری است. اینجا سرزمین خمینی(ره) و سرزمین سید خراسانی است. 

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از آیت الله آملی لاریجانی در مواضع قاطعانه‌اش در مقابل فتنه‌گران و حق هسته‌ای ایران تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا