اتحادیه اروپا فهرست مقامات روس را برای تحریم تهیه کرد

 

به گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری رویترز، دیپلمات های اروپایی شامگاه یکشنبه تا نیمه های شب برای تعیین نام مقامات روس جلسه داشتند، این افراد از جمله کسانی هستند که گفته می شود تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت اوکراین را نقض کرده اند. فهرست اولیه شامل نام ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر از مقامات ارشد نظامی و سیاسی روسیه می شود اما امکان دارد شمار مقامات در این فهرست پیش از تصمیم نهایی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا برای امضای تحریم ها علیه روسیه کاهش یابد.

غیر از این قرار است وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نشست این اتحادیه با روسیه را در سوچی ‍ژوئن سال آینده (خرداد/تیر ۱۳۹۳) لغو کنند.

بر اساس گزارش ها بیش از ۹۳ درصد از مردم شبه جزیره کریمه روز یکشنبه با شرکت در همه پرسی به پیوستن این منطقه به روسیه رای دادند.

اتحادیه اروپا عصر روز یکشنبه با صدور بیانیه ای همه پرسی شبه جزیره کریمه را برای پیوستن به روسیه غیرقانونی دانست و اعلام کرد که نتیجه آن را به رسمیت نمی شناسد.

ˈفرانس تیمرمانسˈ وزیر امور خارجه هلند در بدو ورود به بروکسل برای شرکت در نشست وزرای سوسیالیست عضو اتحادیه اروپا گفت: به یقین رفتار روسیه پذیرفتنی نیست.

وی افزود که انتظار ندارد تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بسیار شدید باشد اما ممکن است تحریم ها در هفته های آتی تشدید شود.

تیمرمانس یادآور شد خطر وارد شدن روسیه و اتحادیه اروپا در بن بستی که روابط اقتصادی آنها را به کلی از بین ببرد زیاد است.

در همین حال افزود: من برای جلوگیری از تحریم ها همه تلاش خود را به کار می گیرم، زیرا باور دارم همه از اعمال تحریم ها آسیب می بینند اما تنها طرفی که می تواند مانع از اعمال تحریم ها شود روسیه است.

در همین حال ˈفرانک اشتاین مایرˈ وزیر امور خارجه آلمان نیز روز یکشنبه روسیه را به تلاش برای الحاق کریمه به خاک خود متهم کرد و گفت مسکو راهکارها برای حل این بحران را نپذیرفته است. وی افزود: بنابر این ما تصمیم هایی را اتخاذ می کنیم که رویکرد روشن ما را نسبت این امر نشان دهد و گام بعدی ما در این زمینه اعمال تحریم هاست. وی یادآور شد آلمان خواستار بررسی روندی خواهد شد که بر اساس آن تحریم ها به تدریج تشدید شود.

گفته می شود آمریکا نیز تحریم های مشابهی را علیه مقامات روسی در نظر گرفته، اما هنوز فهرست افراد مشمول تحریم را منتشر نکرده است.

اوکراین۴۶ میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی (آبان/آذر۱۳۹۲) به دلیل خودداری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.

بحران سیاسی در اوکراین از چندی قبل به دنبال تشدید خشونت در اعتراضات مردمی و خروج یانوکوویچ از قدرت وارد مرحله تازه ای شد.

استقرار نیروهای نظامی روسیه در منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه اوکراین تحولات این کشور را در مرکز توجهات بین المللی و رویارویی غرب با مسکو قرار داد.

برگزاری همه پرسی در کریمه روز یکشنبه از مدت ها قبل با مخالفت بسیاری کشورهای غربی روبرو شده بود و اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه را به دلیل حمایت از این اقدام به اعمال تحریم تهدید کرده بودند.

اروپام**۹۱۵۷** ۱۳۳۷

 

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا