طرح دوفوریتی پیشگیری از کاهش رشد جمعیت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

به گزارش بصیر:

جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تدوین طرحی برای رفع موانع رشد جمعیت در کشور خبر داد و اظهار داشت: طرح دوفوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور تدوین شده و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است و پس از تعطیلات سال ۱۳۹۳ در صحن بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در ۴ ماده و ۲ تبصره تنظیم شده است و محتوای آن این است که اقدامات در خصوص عقیم‌سازی، سقط‌جنین و تبلیغات در مورد تشویق به کاهش فرزندآوری ممنوع است و به‌دلیل اینکه خلاف قانون است، مرتکبین این اعمال به مجازات‌های قانونی محکوم خواهند شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نکته مهم دیگر این است که یک استثنا هم وجود دارد؛ یعنی مواردی که سقط‌جنین برای سلامت مادر و کودک ضروری باشد یا در مواردی پیشگیری از بارداری به‌لحاظ شاخص‌های پزشکی ضرورت داشته باشد و این موارد به‌تشخیص وزارت بهداشت برسد، مستثنی خواهد بود.

جعفرپور خاطرنشان کرد: ایرادی ندارد که در صورت ضرورت، سقط‌جنین صورت بگیرد یا از بارداری پیشگیری شود یا والدینی که به بیماری ایدز مبتلا هستند، تشویق به این شوند که صاحب فرزند نشوند. البته وزارت بهداشت باید آئین‌نامه این موارد استثنایی را تدوین کند.

وی در پایان گفت: طرح دوفوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور هنوز از طرف هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است، ولی بعد از عید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا