هند آماده پرداخت پول ایران به یورو است

هند درحال حاضر ۴۵درصد از قیمت نفت وارداتی خود را ازایران به روپیه و ۵۵ درصد مابقی را به دلار پرداخت می کند. روزنامه انگلیسی زبان تلگراف چاپ کلکته روز دوشنبه به نقل از منابع وزارت نفت هند نوشت که دهلی نو آماده پرداخت قیمت نفت خام به ایران به هرارز مورد نظر تهران بعد ازدریافت یک درخواست رسمی است. این منابع که نامی از آنان برده نشده افزود: دهلی نو از سرگیری مذاکرات بین مقام های ایران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به یک توافق جامع در مورد برنامه هسته ای را با دقت زیر نظر دارد.

صادرات نفت هند از ایران درماهها اخیر افزایش یافته است .روزنامه تلگراف همچنین افزود: محسن قمصری رییس امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفته که هندی ها خواهان افزایش واردات نفت هستند و ما ازاین موضوع در صورت دریافت قیمت نفت به یورو درحساب های خود استقبال می کنیم.

قبل از اعمال تحریم های یک جانبه غرب ، حجم واردات نفت خام هند از ایران در طول سال مالی ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به ۲۱ میلیون تن بالغ شد ولی بتدریج به ۱۳میلیون تن در طول سال مالی ۲۰۱۳-۲۰۱۲ تنزل کرد. واردات نفت خام هند از ایران درطول ماه ژانویه سال جاری میلادی در مقایسه با آخرین ماه سال ۲۰۱۳ (دسامبر) دو برابر افزایش یافت.

براساس آمار منتشره واردات نفت خام هند از ایران از روزانه ۱۸۹ هزار بشکه در طول ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ به ۴۲۱هزار بشکه در طول ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ افزایش یافت. ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ برای اولین بار از ماه مارس سال ۲۰۱۲ تاکنون به صورت دومین صادر کننده نفت به هند درآمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا