جستجو برای یافتن هواپیمای مالزیایی متوقف شد

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ب، در حالی که مقام های رسمی مالزی نسبت به سقوط قطعی هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ در آبهای اقیانوس هند ابراز اطمینان کرده اند عملیات جستجو برای یافتن لاشه این هواپیما به علت شرایط نامساعد آب و هوایی امروز سه شنبه متوقف شده است.

بر اساس این گزارش تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره ای توسط یک شرکت انگلیسی نشان می دهد پرواز ام اچ ۳۷۰ شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز که شنبه دو هفته پیش یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه کوالالامپور ناپدید شده بود، به طور قطع سقوط کرده است. به نظر می رسد این هواپیما هزاران مایل دورتر از مسیر اصلی خود سقوط کرده است.

پیدا شدن لاشه هواپیما می تواند تاحد زیادی به حل شدن معمای ناپدید شدن آن کمک کند. تاکنون فرضیه های زیادی در خصوص علت اصلی ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری مطرح شده است. هواپیماربایی و یا اقدام به خودکشی یکی از خلبان ها از فرضیه های مطرح شده به شمار می رود. البته احتمال بروز مشکل فنی در این هواپیما نیز رد نشده است.

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا روز گذشته تاکید کرد، برخی اشیاء شناور در اقیانوس هند دیده شده و کشتی های نیروی دریایی استرالیا در حال جستجوی بیشتر هستند. البته شرایط بد آب و هوایی و کاهش قدرت دید موجب شده تا این عملیات امروز سه شنبه متوقف شود. برخی خانواده های قربانیان این حادثه نیز پیامکی را به این مضمون دریافت کرده اند که عملیات برای یافتن نجات یافتگان از این حادثه به پایان رسیده است. شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز با ارسال پیامکی اعلام کرده است که هیچ یک از مسافران این پرواز زنده نیستند.

بیش از ۱۵۰ مسافر این پرواز اتباع چینی بوده اند. خانواده های مسافران این هواپیما دولت و مقام های مالزی را به خودداری از گفتن حقیقت اصلی در خصوص ناپدید شدن این هواپیما متهم کرده اند. دولت چین نیز به شدت از نحوه عملکرد مقام های مالزی انتقاد کرده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه ۲ هفته پیش در ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با ۲۳۹ مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و ۲۰ دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل ۱۲ خدمه و ۲۲۷ مسافر از جمله ۱۵۴ تبعه چینی بوده است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا