دروغ رژیم صهیونیستی برملا شد

ه گزارش بصیر به نقل از بلاغ، ،طی هفته های گذشته و به ویژه پیش از دور جدید مذاکرات هسته ای ایران در وین، ادعای رژیم اسرائیل مبنی بر توقیف یک کشتی حامل سلاح های ایرانی، به ابزاری برای فضاسازی علیه ایران تبدیل شد. با این حال، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی جدید، بخش مهمی از ادعاهای این رژیم را در ماجرای کشتی مذکور زیر سوال برده اند.

 
به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» می نویسد برخی تحلیلگران اطلاعاتی آمریکایی و مقامات امنیتی مرتبط با مسائل خاورمیانه، نسبت به اینکه کشتی حامل سلاح که اخیراً توسط رژیم اسرائیل توقیف شد، به مقصد غزه در حرکت بوده، ابراز تردید کرده اند. در عوض، مقصد این کشتی که در دریای سرخ توقیف شده، صحرای سینا در مصر بوده است.
 
یک مقام آمریکایی و دو منبع غیراسرائیلی در منطقه به رویترز گفته اند یکی از اهداف رژیم اسرائیل از پنهان کردن مقصد واقعی کشتی مذکور، جلوگیری از ایجاد بحران برای دولت نظامی مصر بوده که با گروه های شورشی در سینا در حال نزاع است. از سوی دیگر، مقامات اسرائیلی به این طریق توانسته اند بار دیگر توجه بین المللی را به سمت گروه های منازع خود در غزه منحرف کنند.
 
یکی از منابع مذکور گرفته: «اگر اسرائیلی ها می خواستند بگویند که سلاح ها به سمت سینا می رفته، باید اظهار می داشتند که قرار بوده این سلاح ها به دست چه کسی برسد». وی می افزاید در این صورت، توجه بین المللی به سمت گروه های شورشی که در صحرای سینا با دولت مصر مبارزه می کنند معطوف می شد.
 
گفتنی است پس از توقیف کشتی مذکور که در تاریخ ۵ مارس رخ داد، رژیم اسرائیل تبلیغات شدید و گسترده ای را علیه ایران و گروه های فلسطینی در غزه انجام داد. با این حال، هم ایران و هم سازمان فلسطینی حماس، هرگونه ارتباط با این کشتی را رد کردند. 
 
رویترز اشاره می کند که رژیم اسرائیل در جریان جنگ تبلیغاتی خود علیه ایران و حماس، اشاره نکرده بود که چطور ممکن است راکت های پنج و نیم میلیمتری «ام ۳۰۲ اس» بتواند وارد غزه شود. منطقه ساحلی مرتبط با غزه تحت کنترل شدید رژیم اسرائیل قرار دارد و تونل های ارتباطی مصر با غزه نیز از سوی دولت مصر کنترل می شود.
 
به هر حال، آنگونه که مشخص است، رژیم اسرائیل بار دیگر تلاش داشته تا ضمن استفاده از موقعیت و در جنگی تبلیغاتی، به طور همزمان علیه دو دشمن خود، یعنی ایران و گروه های فلسطینی اقدام کند. در این میان، هرچند مقامات آمریکایی درباره بخش دیگر ادعاهای این رژیم، یعنی تعلق سلاح های موجود در کشتی به ایران به طور مشخص اظهارنظری نکرده اند، اما می توان چنین استنباط کرد که دروغی چنین آشکار، در سایر جنبه ها نیز خالی از حقیقت بوده و صرفاً جنجالی تبلیغاتی بوده باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا