پر حاشیه ترین اتفاقات موسیقی سال 92

از درخواست رپ خوانی شجریان تا معرفی پدیده موسیقی

به گزارش بصیر، موسیقی در سال ۹۲ از جمله پر حاشیه ترین و جنجالی ترین اتفاقات هنری سال بود.این اتفاقات جنجالی با درخواست یکی از اهالی موسیقی برای صدور مجوز خواننده تک خوان “زن” به اوج خود رسید و اظهار نظرهای وزیر ارشاد در این رابطه هم بر حاشیه ها افزود.

اتفاقات جنجالی موسیقی به فعالیتهای انتخاباتی ریاست جمهوری هم کشیده شد تا جایی که صدای یکی از خواننده های مسئله دار، به عنوان علایق یکی از کاندیداها نام برده شد.
شاید این مسائل، همه حاشیه های جنجالی سال ۹۲ نباشد اما پرداختن به برخی از این جنجالها نیز قابل توجه است:

محمد صالح علا: شجریان و ناظرى باید رپ بخوانند! 

صالح علا را مى توان جزء معدود ترانه سراهاى نسل اولى دانست که پس از انقلاب در ایران ماندند و کوچ نکردند. او اردیبهشت ماه گذشته درمیزگردى درخبرآنلاین حضور یافت و به دفاع از موسیقى رپ پرداخت و از شجریان و ناظرى خواست وارد این عرصه شوند!

حسین زمان: از برخورد با “امیر تتلو” متاسفم

حسین زمان از جمله خواننده های پاپ است که بعداز فتنه ۸۸ از مسیرخوانندگی جدا شد و اظهارات تامل برانگیزی را درباره فتنه بیان کرد.
 
وی سال گذشته نسبت به دستگیری یکی از خواننده های “رپ” بنام “امیر تتلو” که ترانه های مبتذلی را می خواند واکنش نشان داد  و در صفحه فیس بوکش از این اتفاق انتقاد کرد!

او در یادداشتى نوشت:
…من اصولا علاقه چندانى به موسیقى رپ ندارم اما از این اتفاق بسیار متاسفم.چرا که بار دیگر
 برخوردى نابجا و غیراصولى صورت گرفته که مى تواند اثرات منفى زیادى داشته باشد!

داریوش پیرنیاکان و درخواست آزادى پخش صداى زنان
 
داریوش پیرنیاکان یکی از خبرســازترین چهره موسیقی درسال ۹۲ بود.چرا که در جشن چهاردهمین سال تاسیس خانه موسیقى ایران خواستار پخش صداى زنان خواننده شد.وی دراین آیین و درحضور معاون هنری وزیر ارشاد خواستار پخش صداى زنان شد و گفت: خواست مهم خانه موســیقى آزادى پخش صداى زنان است.

او که از بنیانگذاران خانه موسیقى است و چند دوره دبیر و سخنگوى این مرکز هنرى بوده است در اظهاراتی تامل برانگیز مدعی شد:
  در فقه اسلامی هیچ اثرى از حرام بودن موســیقى نیافته است و درست نیست که این خیل عظیم جمعیت شنوندگان موسیقى را نادیده بگیریم.به علاوه خواسته مهم خانه موسیقى پخش شدن صداى زنان است!

حامد زمانی؛ پدیده موسیقی ایران در سال ۹۲

قطعا حامد زمانی را باید پدیده موسیقی ایران در سال ۹۲ بدانیم.قطعات “گزینه های روی میز” و “مرگ بر آمریکا” او سر و صدا ی بسیاری به پا کرد و تیتراژ برنامه “دیروز امروز،فردا” با صدای وی فضای حماسی جذابی را در ایام انتخابات ۹۲ ایجاد کرد.

حامد زمانی اما در مسیر پر تلاطم موفقیتش با ناملایماتی نیز مواجه شد که در برخی مصاحبه هایش به آن اشاره کرد:
 “به امید خدا اگر این حنجره توفیق داشته باشد تا آخرش پیش می‌رود. همین امروز دوباره از آن تلفن‌های مشکوک به من شد و گفتند که می‌توانی بروی ماشینت را جلوی در ببینی؛ رفتم دیدم؛ دوباره مثل اینکه زدند و ماشینم را خراب کردند، برای همین با ماشین یکی از دوستان به این جلسه آمدم. 

از این اتفاق‌ها زیاد می‌افتد و من هم عادت کردیم و امیدواریم عاقبت ما ختم به شهادت شود تا از این اتفاق‌ها راحت شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا