آغاز ثبت نام اعتکاف ۹۳ در حرم مطهر رضوی

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ثبت نام شرکت در این آئین معنوی از یک دقیقه بامداد روز ۷ فروردین ۱۳۹۳ آغاز شده است، گفت: مرحله ثبت نام تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و اسامی پذیرفته‏شدگان، اول اردیبهشت اعلام خواهد شد. محمود ممتاز درباره روش ثبت نام متقاضیان اظهار داشت: علاقه مندان می‏توانند برای ثبت نام به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www. aqr. ir مراجعه و یا یک پیامک بدون متن به شماره ۳۰۰۰۰۰۰۸ ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۱۲۰ هزار نفر برای حضور در اعتکاف حرم مطهر رضوی متقاضی شوند، گفت: با توجه به عملیات ساختمانی صحن مسجد جامع گوهرشاد، ظرفیت پذیرش ۲هزار و ۱۰۰ نفر درنظر گرفته شده است که این افراد از طریق قرعه کشی انتخاب می شوند.

ممتاز با اشاره به برگزاری آئین اعتکاف امسال بین روزهای۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت، تصریح کرد: خادمان بارگاه منور رضوی تمام توان خود را برای بهره برداری حداکثری معتکفان از فیوضات معنوی این آئین ارزشمند عبادی به کارگرفته‏اند.

وی از اعتکاف به عنوان یک فرصت بی‏نظیر برای بازسازی معنوی افراد یاد و عنوان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان یک مجموعه فرهنگی که تعمیق باورهای دینی از طریق ترویج سیره و سنت اهل بیت اطهار(ع) را سرلوحه فعالیت‏های خود قرار داده است، وظیفه خود می‏داند که در این فرصت طلایی فضایی مناسب را برای حضور علاقه‏مندان و ارائه بهترین خدمات به آنان فراهم کند. معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با یاد آوری این نکته که طی ۷ سال گذشته، اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد توسط آستان قدس رضوی برگزار شده است، گفت: طی این سال‌ها در مجموع ۳۲ هزار نفر در مسجد جامع گوهرشاد معتکف شده اند و خدمات گوناگون فرهنگی و رفاهی به آنها ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا