دلیل تاخیر در تمدید قرارداد کی‌روش فاش شد؛افزایش ۸۰ درصدی رقم پیشنهادی!

به گزارش بصیر به نقل از رجا : یک روز پس از اظهارنظر صریح کارلوس کی‌روش مبنی بر بی تفاوتی مسوولان فدراسیون فوتبال در قبال موضوع تمدید قرارداد وی رئیس فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد کی‌روش خواهان افزایش تصاعدی مبلغ قراردادش برای ادامه همکاری با فوتبال ایران است.

رئیس فدراسیون فوتبال در دومین جمعه بهار ۹۳ در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه با روند فعلی مشکلات مالی ، فدراسیون در تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: اگر این روند ادامه یابد به طور حتم نمی توانیم با این مربی قرارداد مان را تمدید کنیم.

به گفته وی سال آینده وضعیت مالی فدراسیون با توجه به پاداشی که از فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا)دریافت می کند قدری بهتر می شود اما این رقم به هیچ وجه برای عقد قراردادمجدد با کی روش و دستیارانش کافی نیست.
 
رییس فدراسیون فوتبال درپاسخ به این سووال که آیاکی روش هم علاقه مند به ماندن درایران است؟ گفت : علاقه به تمدید این قرارداد دو طرفه است و کی روش نیز همانند فدراسیون فوتبال ایران علاقه منداست در ایران مربیگری خود را ادامه دهد. 
 
به گفته وی کی روش باتیم ملی ایران عملکرد مناسبی داشته است و او فوتبال ایران را بعد از ۳سال خوب می شناسد ازطرفی با سن و سالی که دارد دیگر ترجیح نمی دهد تا تمرکز خود را به روی تیم دیگری متمرکز کند و بار دیگر از صفر شروع کند. 
 
کفاشیان تاکید کرد: مهم ترین مساله کی روش مالی است و او رسما خواستار افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی قراردادش شده و این در حالی است که در طی مدت سه سال فعالیت درایران قرارداد او ثابت بوده و هیچ افزایشی نداشته است. 
 
وی ادامه داد: درحال حاضرهیچ تضمینی برای تمدید این قرارداد به دلیل نداشتن منابع مالی نداریم و اگر این روند ادامه باید نمی توانیم آن را تمدید کنیم. 
 
به گفته کفاشیان مسوولان سازمان تربیت بدنی در دولت قبل و وزیر سابق ورزش قول ۱۰۰درصدی و حمایت از قرارداد مربی تیم ملی را داده و قسمتی از آن را مهیا کردند بعد از رفتن آنان کمک چندانی به فدراسیون نشد البته باید به دولت جدیدو وزیر ورزش زمان بیشتری بدهیم تا شاید کمک های آن ها واقعی تر شود. 
 
رییس فدراسیون فوتبال بابیان اینکه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از علاقه مندان به فوتبال است و قول مساعد دراین خصوص داده،افزود: به وزارت ورزش حق می دهم آن ها تازه دراول راه هستندوتا به امروز حمایت کامل از فدراسیون فوتبال و تیم ملی کرده اند وواقعیت این است که اولویت اولشان فوتبال است و تصمیماتی که درباره تیم های پرسپولیس و استقلال گرفته اند حاکی از این اولویت بندی است.
 
وی درپاسخ به این سوال که درصورت حل مشکلات با کی روش قرارداد چند ساله بسته خواهد شد نیز گفت: اگر مشکلات حل شود به طور حتم قراردادی که بسته می شود سه ساله و تا جام جهانی بعدی ۲۰۱۸خواهد بود اما همانطور که گفتم باید دولت به ما کمک کندالبته کمکی که از دولت می خواهیم آنچنان زیاد نیست و می شود این مهم اجرایی شود. 
 
قرعه ایران در جام ملت‌ها خیلی سخت است
 
رییس فدراسیون فوتبال که برای شرکت در مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ به استرالیا سفرکرده و به تازگی به ایران بازگشته است درباره تیم های همگروه ایران دراین رقابت ها نیز گفت: قرعه ما سخت است هر سه تیم امارات،قطرو بحرین تیم های خوبی هستند و ما درقرعه سختی قرار گرفته ایم. 
 
کفاشیان ادامه داد: ایران تیم اول آسیا است و باید این را ثابت کنیم از این رو هر حریفی برای ما سخت است و اگر دراین مسابقات نتوانیم خود را ثابت کنیم برای فوتبال ما بد می شود با این شرایط باید به افق های بالاتر چشم داشته و تلاش کنیم به آنها برسیم از این رو کار مانسبت به سایر تیم ها دشوارتر است. 
 
به گفته وی این درحالی است که سایر تیم ها برنامه های خود را از هم اکنون برای این رقابت ها آماده کرده ونهایی کرده اند و ما تازه دراول راه هستیم. 
 
وی درباره مذاکراتش با روسای فدراسیون های شرکت کننده دراین مراسم نیز گفت: با توجه به فشردگی سفر مذاکراتی با روسای فدراسیون های مختلف برگزار کرده و تقاضای بازی و عقد قرارداد همکاری با کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی،استرالیا و عمان داشتیم که این تقاضاها به دلیل قرارگرفتن تیم ایران درصدر تیم های برتر آسیایی روبه افزایش است. 
 
رییس فدراسیون فوتبال همچنین به دیدارش با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و گفت:دردیدار با شیخ سلمان درخصوص فعالیت های منطقه ای و برنامه آتی کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکرات سازنده ای داشتیم که به طور حتم به رشد فوتبال درآسیا و ایران کمک خواهد کرد. 
 
امارات رقیب ایرانی در میزبانی جام ملت ها
 
رییس فدراسیون فوتبال درباره درخواست میزبانی ایران برای جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹گفت: سه کشور ایران،امارات و عربستان خواستار این میزبانی هستند و به نظرمی رسد تقاضای عربستانی ها جدی نباشد از این رو امارات رقیب اصلی ایران برای کسب این میزبانی است. 
 
کفاشیان درهمین ارتباط به سفر هیات ۱۰ نفره کارشناسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران اشاره کرد و افزود: این هیات هفت اردیبهشت ماه به ایران آمده و طی اقامت ۱۰ روزه از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری هشت شهر که ما به عنوان میزبان معرفی کردیم بازدید خواهند کرد. 
 
وی افزود:اعضای این هیات دراین سفر امکانات اقامتی،مسافرتی و از همه مهم تر ورزشگاه های شهرهای معرفی شده را ارزیابی و نظر خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقال می دهند. 
 
رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: درهمین خصوص جلسات منظمی بامسوولان وزارت ورزش برگزار کرده ایم تا مسوولان ورزش شهرهای میزبان با گروه اعزامی همکاری لازم را داشته باشند. 
 
به گفته وی نتیجه این ارزیابی ها آبان ماه امسال مشخص شده و رای گیری صورت می گیرد که امیدواریم این میزبانی به کشور ما برسد. 
 
تمرکز اصلی کی‌روش روی نیجریه است
 
رییس فدراسیون فوتبال درباره انتقاد از رقبای تدارکاتی تیم ملی نیز اظهار داشت: هیج انتقادی به ما وارد نیست کی روش رقبای تدارکاتی را انتخاب و در صورت موافقت و داشتن شرایط امکان آن را فراهم می کنیم از این رو انتقادی به ما وارد نیست. 
 
کفاشیان بابیان اینکه ۷۰درصد تمرکز سرمربی تیم ملی به روی بازی با تیم نیجریه است،تاکید کرد: به طور حتم این مربی به دنبال اثبات خود درجام جهانی است وترجیح می دهد کارنامه موفقی با تیم ملی ایران دراین رقابت ها داشته باشد وبه دنبال برگزاری دیدار هایی است که به تیم ملی در نخستین دیدارش کمک کند و امیدواریم در کسب این نتیجه نیز موفق باشد. 
 
وی درخاتمه ودر پاسخ به این سوال که از علی کریمی درخواست شده تا تیم ملی را در اردوی های بعدی تیم ملی همراهی کند نیز گفت: در جریان دعوت از کریمی نیستم این موارد فنی است و به خود سرمربی باز می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا