سخنی با کارگردان سریال پایتخت ۳

بصیر، در حالی این شب ها شاهد پخش سریال پایتخت ۳ از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم که به فرموده حضرت امام صدا و سیما باید به دانشگاهی برای هدایت و تربیت مردم تبدیل شود.

در این بین کارگردان این سریال در مصاحبه ای اظهارات عجیبی به زبان رانده که متاسفانه پاسخی در خور شان خود نشنیده است.وی در این مصاحبه دلیل ساخت این سریال مضحک را اینگونه عنوان می نماید:

اگر سریال پایتخت به سراغ قومیت خاصی رفته است هدفش احیا و بازسازی فرهنگ آن منطقه بوده است!!!

هر چند ادب این قلم حکم می کند که با او همانند فیلمش سخن نگفته اما لازم است نکته ای را به این آقای کارگردان قبل از ذکر برخی مطالب یادآوری نمایم و آن اینکه برادر عزیز مطمئن باشید فرهنگ غنی و بزرگ مازندران هیچگاه به شما و امثال شما برای احیا و بازسازی اش آنگونه که تا کنون شما عمل کرده اید احتیاج نداشته و این وجود افرادی همچون جنابعالی است که می تواند خطری جدی برای فرهنگ غنی استان مازندران باشد!

و اماپاسخ برخی اظهارات شما در این مصاحبه را با یادآوری این جملات خواهم داد.

آقای مقدم؛

اگر می خواهید بدانید که فرهنگ دیار علویان چیست باید به شما یادآوری نمایم این دیار از دیر باز مهد پرورش شیر مردان و شیر زنانی بوده که کوه را در مقابل آنان توان ایستادن نبوده و نیست.

اینجا مهد پرورش علمایی همچون شیخ فضل الله نوری،شیخ طبرسی(فقیه شیعه)،ملا علی کنی،عزالدین آملی،سعیدالعلما،ملانصیرا،آیت الله کوهستانی،آیت الله میرزا هاشم آملی،آیت الله ایازی،آیت الله حسن زاده آملی،آیت الله جوادی آملی و.. است.

اینجا یعنی مازندران محل پرورش شیرمردانی همچون شهید طوسی،شهید بصیر،شهید سجودی،شهید ابوعمار،شهید نوبخت،شهید خداداد،شهید شیرودی،شهید کشوری و ده هزار و چهارصد تن شهیدی است که هر کدامشان همچون ستاره ای در آسمان ایران می درخشند.

اینجا یعنی مازندران ما مادرانی را در خود دیده که فرزند برومندش را با دستان خود رخت بر تن کرده و به مقابله با دشمنان می فرستاد تا شما و امثال شما این روزها در آسایش و آرامش به فکر ساختن فیلمی باشید که جز تمسخر،و…در آن نمی توان دید.

اینجا یعنی مازندران ما مهد پرورش دانشمندان و نخبگانی است که اگر بخواهیم از آنها نام ببیریم مطمئنا” از ساعات سریال شما بیشتر زمان می خواهد.

اینجا یعنی مازندران ما محل پرورش ورزشکارانی است که به تنهایی در کمتر از یکسال به اندازه ۱۷ استان کشور در جهان مدال کسب می کنند تا پرچم مقدس ایران زمین در کشور آمریکا بالاتر از هر پرچم دیگری به اهتزاز در آید.

اینجا همان سرزمینی است که در لبیک گویی به ندای رهبر زمان خود همواره پیشگام بوده و تا کنون ساکنین آن عرق و تعصب مثال زدنی خود به میهن اسلامی را بارها و بارها ثابت کرده اند.

آری اینجا مازندران است.دیار علویان.دیاری که تا کنون اجازه نداده کسی بخواهد به آن تعدی کند حال می خواهد به خاکش باشد،به فرهنگش باشد، به دینش باشد، به مردمانش باشد و

آقای مقدم؛

هر چه در این چند قسمت سعی کردم تا پی ببرم کجای این سریال در پی احیا و بازسازی و زنده کردن فرهنگ مردم استانم بود چیزی جز لودگی و گفتگو های مضحک چیز دیگری نتوانستم بیابم نمی دانم شاید اینها برای شما فرهنگ بوده و شاید هم فرهنگ خودتان اینگونه است!!!

آقای مقدم؛

از هم استانی هایم مایه گذاشتید و گفتید که بیشترین بازخورد مثبت مربوط به هموطنان مازندرانی ما بوده است ومشتاقانه سریال را پیگیری می‌کنند!می خواهم لطف کرده و مبنای این حرف خود را ثابت کنید و یا اصلا” پیشنهاد بهتری می دهم و آن اینکه به مردم استانم بفرمایید چگونه به این جمع بندی رسیده اید؟

آقای مقدم؛

نمی خواهم ادبیات قلمم را در این ایام شاد همانند سریال شما کنم چرا که ادب اجازه نمی دهد!!! فلذا در این فرصت به همین مقدار بسنده می کنم.

اما سخنی هم با مسئولین ارشد استان داشته که گویا فراموش کرده اند یکی از وظایف اصلی شان حراست از فرهنگ غنی مازندران و دفاع از مردمان آن است.

آقایان مسئول؛

لطف کرده و به این سئوال بنده که بر اساس رسالت خبری ام از شما می پرسم پاسخ دهید:

اینکه آیا تا کنون این سریال را دیده اید؟چه ارزیابی از سریال داشته اید؟آیا واقعا” فکر می کنید این سریال در پی احیا فرهنگ مردم مازندران است؟اگر پاسخ منفی است پس چرا در طی این دو سه سال کاری انجام ندادید تا دیگر شاهد تداوم ساخت آن نباشیم؟چرا اجازه می دهید که این چنین مازندران و مازندرانی به سخره گرفته شود….چرا چرا چرا؟

امیدوارم مسئولین در سال جدید قدری بیشتر به خود بیایند تا دیگر شاهد چنین صحنه هایی در عرصه فرهنگی که یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری بوده نباشیم .

 

منبع: علیرضا قلی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا