خنده های سریال پایتخت ۳ خنده بی دردی است

به گزارش بصیر، دکترحسین اسلامی تاریخ نگار مازندرانی با بیان اینکه سریال پایتخت  طنز نیست، اظهار داشت: طنز خنده دار است و حتی با خواندن متن سناریو فرد را به خنده وا می دارد.

وی با اشاره به اینکه شکلک درآوردن و هجو ارزان تر از ساختن برنامه طنز و کودک است، افزود: برنامه های کودک و طنز علاوه بر هزینه دار شدن باید با زبان غیر مستقیم باشد.

مسئول مرکز ساری شناسی ادامه داد: ساخت برنامه های هجو و دلقک بازی کم هزینه است.

اسلامی با تاکید براینکه مجموعه پایتخت برنامه ای برای به مسخره گرفتن یک قوم است، تصریح کرد: نویسنده سناریو با الفبای فرهنگ و زبان مازندرانی آشنا نیست، اینکه در یک سریال به بهانه ساده زیستی حماقت ها را بزرگ کردند کار منطقی نیست.

وی با اشاره به اینکه مجموعه پایتخت زبان مازندران را به تمسخر گرفته است، یادآور شد: ۲۶۰۰ گویش به زبان مازندرانی داریم که آنان در ادای یک جمله عاجزند.

تاریخ‌نگار مازندران، طنز را در جهت رفع مشکل اجتماعی آنهم به زبان خودش کار ساز دانست و اضافه کرد: خنده های سریال پایتخت خنده بی دردی است.

وی افزود: مجموعه پایتخت با توهین به مردم و دلقک بازی در تلاش برای خنداندن عوام است.

اسلامی با بیان اینکه فهم طنز سخت است، گفت: طنز ذهن را درگیر می کند اما فکاهی، هجو و دلقک بازی چندان به فکر کردن نیاز ندارد.

وی خنده طنز را هشدار دهنده دانست و ادامه داد: طنز خنده اهل درد را به همراه دارد.

مسئول پژوهشکده ساری شناسی خاطر نشان کرد: نقطه ضعف ایرانی ها ناسزا گویی در طنز است در غیر اینصورت در طنازی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا