رشد ۴۴٫۵ درصدی پروازهای بین‌المللی در دور نخست سفرهای نوروزی

به گزارش بصیر، ابراهیم شوشتری با اشاره به انجام دو هزار و ۵۳۶ پرواز خارجی در دور نخست سفرهای نوروزی گفت: پروازهای بین‌المللی انجام شده در سطح فرودگاه‌های کشور با ۴۴٫۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

وی اظهار داشت: پروازهای داخلی نیز با افزایش ۸٫۸ درصدی روبرو بوده و بر این اساس چهار هزار و ۲۶۴ پرواز طی ۹ روز (۲۵ اسفند ۹۲ لغایت چهارم فروردین سال جاری) انجام شده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع پروازهای داخلی، عبوری، بین‌المللی و سایر، ۱۱ هزار و ۶۲۴ پرواز در سطح فرودگاه‌ها و آسمان کشور انجام شده است و بر این اساس با رشد ۱۰٫۵ درصدی در مقايسه با مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

به گفته وی، میزان پروازهای عبوری طی این مدت چهار هزار و ۵۹۳ پرواز بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد و بيشترين پرواز داخلي ۵۴۱ سورتي در تاريخ ۲۸ اسفند با ۹ درصد رشد و بيشترين پرواز بين‌المللي ۳۶۳ سورتي در تاريخ ۲۸ و ۲۹ اسفند با ۶۵ درصد رشد ثبت شده است.

همچنین معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري از جابجايي يك ميليون و ۱۰۷هزار و ۳۴۰ مسافر در دور اول سفرهاي نوروزي امسال از فرودگاه‌هاي كشور خبر داد.

محمد خداكرمي اظهارداشت: طي ده روز گذشته در مجموع ۹۷۰۴ مجوز پروازي صادر شده است و براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته تا پايان سفرهاي نوروز ۹۳، بيش از دو ميليون مسافر از فرودگاه‌هاي كشور جابجا خواهد شد.

 

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا