مقاومت امروز قوی‌تر شده است و برای حمایت از مردم باقی خواهد ماندر

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز، دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی قبل به مناسبت افتتاحیه همایش فرهنگی- ادبی در “جبل عامل” در بیروت از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد که مهمترین محورهای آن در ذیل آمده است:
-همه افکار، اطلاعات و تجربیات از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد و اطلاعات و تجربیات از طریق وسایل ارتباطی تا روز قیامت به دیگران منتقل خواهد شد.
– از نشانه های خلقت خداوند تنوع و تعدد زبان ها است و از زمان قدیم تاکنون هزاران زبان وجود دارد.
– خداوند زبان عربی را برای کتاب آسمانی خود انتخاب کرد و از جمله مسئولیت های امروز ما پاسداری از زبان عربی و دفاع از آن است.
-علمای جبل عامل در گذشته حتی مدارس و خانه های را به مرکزا آموزش زبان عربی تبدیل کرده بودند تا نسل ها بتوانند از این زبان در مقابله با بی سوادی و جهل حمایت کنند.
-علمای جبل عامل نقش اساسی در مقابله با استعمار خارجی داشتند.
-مقاومت امروز در امتداد تاریخ جبل عامل و نسل های گذشته قرار دارد.
-جبل عامل از ابتدا برای دفاع از مقدسات و مقابله با طرح رژیم صهیونیستی، تقسیم و فتنه با همه پیشگامان و طلایه داران امت بود.
-ما از آن بزرگان و آن نسل ها این فرهنگ را به ارث می بریم و آنچه که از انجمن فرهنگی و ادبی جبل عامل انتظار داریم این است که چنین میراثی را حفظ کند و آن را به اهالی جبل عامل و نسل های کنونی و آینده ارائه کند.
-برخی ها هنوز از خطر طرح صهیونیستی غافل هستند. گفتگو درباره مقاومت هیچ ارتباطی به سوریه و یا جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ ندارد بلکه از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی مقاومت وجود داشته است.
– از سال ۱۹۴۸ مقاومت در لبنان وجود دارد اما برخی مردم این را نمی دانند و از سال ۱۹۴۸ ساکنان جنوب لبنان به دلیل اختلافات طایفه ای در معرض قتل و تجاوزات اسرائیلی قرار دارند.
-مقاومت محکم است و برای حمایت از مردمش باقی خواهد ماند و اسرائیل نیز می داند که مقاومت قوی تر شده است از همین روی در محاسبات خود به گزینه جنگ فکر نمی کند.
-تاکید می کنم که مقاومت امروز قوی تر شده است و نسبت به توانایی های آن در جنگ ۲۰۰۶ قدرتمندتر است.
-مشکلی که با ما بر سر مساله سوریه وجود دارد مواضع سیاسی ماست نه دخالت نظامی ما که پس از دخالت همگان در سوریه صورت گرفته است.
-وقتی که گروه های مسلح سوری در مسافت ۲۰۰ متری مقام السیده زینب(س) قرار دارند طبیعی است که این مقام مقدس دفاع می کنیم و وارد عمل می شویم.
-به سوریه رفتیم تا از مقام حضرت زینب(س) که از نوادگان نبی اسلام و مورد احترام همه مسلمانان است، دفاع کنیم.
 -آنچه در سوریه می گذرد عبور از مرحله مطالبات و اصلاحات به جریان تکفیری است.
– از کسانی که خواستار خروج ما از سوریه هستند می خواهم که در مواضع خود تجدید نظر کنند.
-به همه لبنانی های می گویم، اگر تروریسم تکفیری در سوریه پیروز شود تنها حزب الله تهدید نمی شود بلکه کل منطقه در معرض خطر قرار می گیرد.
– ما در لبنان از جمله کسانی هستیم که بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر آن اصرار داریم و هیچ قصد و یا هدفی برای حذف کسی یا رقیب سیاسی نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا