رژه نیروهای عراقی در شهر الرمادی به‌مناسبت پاکسازی آن از داعش

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای داوطلب عشایر عراق در خیابان ۶۰ که مکان تجمع اصلی داعش و مرکز فرماندهی عملیات آنها علیه نیروهای ارتش عراق بود، رژه رفتند.

بر اساس این گزارش، مسئولان عراقی همچنین جاده منتهی به شهر بغداد را که به‌دنبال درگیری‌ها بین نیروهای عراقی و عناصر داعش بسته شده بود، باز کردند.

بر پایه این گزارش، این گروه جدید نماینده عشایر عراق که در نبرد علیه داعش به نیروهای امنیتی عراق کمک می‌کرد، عنوان «تیپ هفتم الانبار» نام گرفته است و در همین رابطه سرهنگ «جاسم محمد السویداوی» تأکید کرد: نیروهای جدید ما که در گذشته از جنگ‌های خیابانی تجربه کسب کرده‌اند برای نبرد آماده‌اند.

بیشتر افراد این گروه جدید که شامل افسران سابق نیروهای ویژه در زمان رژیم صدام حسین هستند در نبرد علیه عناصر تشکیلات داعش مشارکت داشتند.

در همین رابطه «نوری المالکی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که تصمیم دارد در راستای طرح احیای امنیت در استان الانبار که شهر فلوجه یکی از شهرهای آن همچنان از سیطره دولت خارج است، ده‌ هزار نیرو از این استان جذب نماید.

بر اساس این گزارش، در این رژه نظامی، خودروهای جدید دولتی، سلاح‌های سنگین و متوسط و نیز خودروهای جدید غیرنظامی که از عناصر داعش مصادره شده بود، به نمایش گذاشته شد.

فضای شادی همه‌جای شهر را فرا گرفته بود و کودکان نیز به سربازان جدید شاخه گل اعطا می‌کردند و در همین رابطه رهبران ارشد عشایر حمایت خود از نیروهای جدید را اعلام و سرگرد «عبدالرحمن خلف» یکی از فرماندهان نیروی جدید نیز طی سخنانی در این مراسم بر همکاری برای نابودی داعش تأکید کرد.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا