تمام استان‌های کشور به بالگرد امدادی تجهیز می‌شوند

به گزارش بصیر به نقل از گروه سلامت خبرگزاری تسنیم، سید احمد موسوی دبیرکل جمعیت هلال احمر در بازدید از چادرهای ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، در پایگاه امداد ونجات کوهستان عون بن علی تبریز به برنامه‌های آتی هلال احمر برای تجهیز امداد هوایی پرداخت و اظهار داشت: یکی از نواقص امداد هوایی هلال احمر کمبود بالگردهای عملیاتی است که با خرید ۲۰ فروند بالگرد تا پایان سال ۹۳ همه استان‌های کشور به بالگرد عملیاتی تجهیز خواهند شد.

وی در این بازدید با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی گفت: جمعیت هلال احمر در ایام نوروز با اجرای دو طرح در خدمت هموطنان و مسافران بوده است و خدمات راهنمایی و امدادی به مراجعان و حادثه دیدگان ارائه می‌کند.

۶۸۰ پایگاه امداد جاده ای در سراسر کشور در خدمت مسافران نوروزی

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در بخش امداد و نجات هلال احمر با استقرار ۶۸۰ پایگاه امداد جاده ای در سرتاسر کشور به مسافران خدمات امدادی ارائه می‌شود که امسال شاهد کاهش سوانح و تلفات جاده ای هستیم.

موسوی با تمجید از هماهنگی بعمل آمده در میان ارگانهای دخیل در امر امداد رسانی افزود: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات به مسافران نوروزی از جمله پلیس راه ،گردشگری، اورژانس و هلال احمر برقرار است.

آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ نوعدوستی از اهداف هلال احمر در طرح نوروزی

دبیر کل جمعیت هلال احمر به اجرای چهاردهمین طرح ایمنی سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و تصریح کرد: در بخش جوانان جمعیت هلال احمر با استقرار چادرهای راهنمایی و خیمه‌های نماز و فضاهای دوستدار کودک و نوجوان سعی دارد کودکان و نوجوانان را با فرهنگ نوعدوستی آشنا سازد و زمینه استفاده از افکار و اندیشه‌های جوانان را در هلال احمر فراهم کند.

جمعیت هلال احمر تمام توان خود را جهت تحقق شعار سال بکار خواهد بست

موسوی با اشاره به نامگذاری سال از طرف رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: جمعیت هلال احمر از بابت سخت افزاری دارای توانمندیهای زیادی است و در صلیب سرخ جهانی نیز جایگاه خوبی دارد و برای تزریق مغز افزاری متکی به دانش بومی با حضور در مدارس و دانشگاهها و با بسیج تمامی منابع نسبت به نهادینه کردن فرهنگ نخبه پروری در راستای ارتقای جایگاه علمی هلال احمر خواهد کوشید و تمام توان خود را جهت تحقق شعار سال بکار خواهد بست.

آذربایجان یکی از نقاط ریسک پذیر کشور

دبیر کل هلال احمر در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی شمالغرب کشور و آذربایجان شرقی عنوان کرد: آذربایجان یکی از مناطق ریسک پذیر کشور است و در بخش زلزله ریسک بالایی دارد و بایستی در حوزه کاهش خطر پذیری و توجه به زیر ساخت‌ها و مدل شهرسازی و کاهش ریسک پذیری گام‌های اساسی برداشته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، موسوی پرداختن به آموزش همگانی را یکی از وظایف مهم هلال احمر و تمامی دستگاه‌ها دانست و گفت: آموزش همگانی با کمک خود مردم قابل اجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای هلال احمر آذربایجان شرقی، این جمعیت می‌تواند به عنوان استان معین در بحث توسعه ناوگان هوایی و لجستیک و انبار سایر استانهای شمالغرب کشور خدمات ارائه دهد.

امداد کوهستان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند هلال احمر

دبیر کل جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از پایگاه کوهستانی در دست ساخت عون بن علی تبریز عنوان کرد: امداد کوهستان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند هلال احمر است که آموزش‌های مخصوص به خود را می‌خواهد که این ظرفیت در هلال احمر وجود دارد و نیروهایی که در پایگاه‌های امداد و نجات کوهستانها مشغول هستند دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای امداد کوهستان را طی کرده اند.

موسوی با تجلیل از خدمات تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: بسیار جای مباهات دارد که تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با داشتن سرمایه ارزشمند نیروی انسانی و منحصر بفرد در سال گذشته به ۵۶ حادثه کوهستان با موفقیت امدادرسانی کرده است که امیدواریم با راه اندازی مرکز اختصاصی کوهستان و امداد هوایی در راستای حفظ سرمایه‌های ارزشمندانسانی گام برداریم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا