ام.اچ ۳۷۰ و بحران گردشگری مالزی و تایلند

به گزارش بصیر به نقل از  گروه “رسانه‌های دیگر” خبرگزاری تسنیم،مالزی برای سال جاری میلادی جذب ۲۸ میلیون گردشگر را از جهان پیش بینی کرده بود که دو میلیون گردشگر آن چینی بودند.اما مشاجره چین و مالزی برسر هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی که بیش از ۱۵۰ مسافر آن چینی بودند، خشم چینی ها را برانگیخته است و رسانه ها از کاهش استقبال چینی ها از تورهای گردشگری مالزی خبر می دهند.

رسانه های چینی اعلام کرده اند شهروندان این کشور که بلیط خطوط هواپیمایی مالزی را رزرو کرده بودند آن را به حالت تعلیق درآورده اند.

یک نظرسنجی در بین چینی ها نشان می دهد بیش از ۷۷ درصد پاسخ دهندگان گفته اند ناپدید شدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ آن ها را از سفر به مالزی پشیمان می کند.

کارشناسان صنعت گردشگری می گویند عدم استقبال چینی ها از تورهای مالزی ممکن است صنعت گردشگری سنگاپور و تایلند را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اطلاعات نشان می دهد چینی ها در رده سومین سفرکنندگان به مالزی هستند. براساس آمار، سال گذشته میلادی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر چینی به مالزی سفر کردند که جهش ۱۵ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می داد.

براساس این آمار هر گردشگر چینی یکهزار و ۵۰۰ دلار در مالزی هزینه می کرد که با این احتساب مالزی کسب درآمد سه میلیارد دلاری پیش بینی شده به دلیل سفر چینی ها را کاهش یافته می بیند.

دولت مالزی نیز به دلیل این پیش بینی ها اجرای طرح سال ۲۰۱۴ به عنوان سال دیدار از مالزی را متوقف کرد.

محمد نذری عزیز وزیر گردشگری مالزی نیز با تایید کاهش سفر گردشگران چینی به این کشور، گفت که کمپین بازدید از مالزی در سال جاری متوقف شده است و ادامه اجرای آن غیرممکن است.

بسیاری از چینی ها پس از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ از عدم ارایه اطلاعات درست از سوی مقامات مالزی خشمگین هستند.

از سوی دیگر برخی مقامات مالزی واکنش چینی ها نسبت به مالزی طی چند روز اخیر را برنامه ریزی مقامات چین می دانند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند کاهش سفر گردشگران چینی به مالزی ناشی از یک واکنش سریع مردمی است و در آینده حل می شود.

اما به صورت موقت شماره گردشگران کاهش یافته و این کاهش در صنعت گردشگری دو همسایه مالزی یعنی سنگاپور و تایلند نیز تاثیر می گذارد.

تایلند که چند ماهی است خود با بحران سیاسی داخلی مواجه است و صنعت گردشگری این کشور از این بابت ضرر دیده است اما امکان ضرر بیشتر به دلیل بحران مالزی نیز وجود دارد.

هفت درصد از کل تولید ناخالص داخلی تایلند از محل گردشگری تامین می شود.

اکنون علاوه بر تاثیر بحران پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالزی بر صنعت گردشگری تایلند بیش از ۵۰ کشور دنیا نیز به دلیل بحران داخلی این کشور به شهروندان خود درباره سفر به تایلند هشدار داده اند.

سنگاپور همسایه مالزی نیز به دلیل سفرهای کوتاه مدت مسافران مالزی به این کشور کوچک از زیان ناشی از کاهش گردشگران مالزی بی نصیب نخواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا