روسیه قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در باره سوریه را مغرضانه خواند

 

به گزارش بصیر به نقل از از وزارت امور خارجه روسیه، در این بیانیه آمده است: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد وضع انسانی سوریه، مغرضانه و مغایر با گزارش اخیر کمیسیون مستقل تحقیقات در مورد وضع این کشور است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه قطعنامه ای را در مورد سوریه با طرح پیشنهادی انگلیس، آلمان، اردن، ایتالیا، قطر، عربستان سعودی، کویت، مراکش، آمریکا، فرانسه و ترکیه تصویب کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود با انتقاد از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد سوریه گفته است: در این قطعنامه موارد نقض حقوق بشر توسط دولت سوریه اشاره شده اما در آن به جنایات انجام گرفته توسط معارضان مسلح که در گزارش سازمان ملل قید شده هیچ اشاره ای نشده است.

در بیانیه آمده است: بر اساس شواهد انکارناپذیر، معارضان مسلح گروه های وابسته به ارتش آزاد و تشکل جبهه اسلامی در سوریه به اعدام های دسته جمعی، ربودن زنان و کودکان، آزار جنسی، استفاده از کودکان به عنوان فرد مسلح، حملات تروریستی و گلوله باران مناطق مسکونی و عمومی می پردازند.

در ادامه بیانیه اضافه شده است: کشورهای غربی و متحدان آنها در منطقه تلاش می کنند این تشکل های مسلح را در سوریه ،معارضان میانه رو معرفی کنند.

وزارت خارجه روسیه همچنین از آوردن بندی در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل که در آن فقط از دولت سوریه خواستار انتشار فهرست کامل زندانها شده است، ابراز حیرت کرده و آن را رویکرد یکسویه خوانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا