وضعیت جوی کشور طی دو روز آینده

به گزارش بصیر به نقل از  ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: از بعدازظهر شنبه تا ظهر یکشنبه بعلت وزش بادهای گرم در سواحل دریای خزر، دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می یابد.
 
طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه در ابتدا بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد و احتمالاً تگرگ و در ادامه در بعضی نقاط مستعد بارش برف برای مناطق شمال غرب، شمال ، غرب و دامنه های زاگرس پیش بینی می شود و براین اساس آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و اختلال در تردد جاده ای در روز یکشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، گیلان، مازندران، ایلام و خوزستان پیش بینی می شود .
 
همچنین در روز دوشنبه در استانهای گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، گلستان ، خراسان شمالی و شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود .
 
در روزهای دوشنبه و صبح سه شنبه کاهش شدید دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه در نیمه شمالی، ۵ تا ۱۰ درجه در بقیه نقاط کشور پیش بینی می شود و طی روز یکشنبه دریا خزر و در روز دوشنبه خلیج فارس به سبب افزایش سرعت وزش باد، مواج خواهد بود.
 
با توجه به مسافرت‌های نوروزی و تردد در جاده ها توصیه می شود تا حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شده و تمهیدات لازم در جهت فراهم کردن وسایل گرمایشی مناسب در مسافرت درنظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا