رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی

خودروهای دارای ۲ تخلف همزمان ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

به گزارش بصیر به نقل از صدخبر، سردار اسکندر مؤمنی پیش از ظهر امروز در ارزیابی محورهای ارتباطی و راه‌های استان سمنان در محل ایستگاه پلیس راه محور سمنان ـ دامغان، در جمع پرسنل نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز باید بگوییم که از رانندگی هم‌وطنانمان و رانندگان عزیز در چند روز اخیر به هیچ وجه رضایت نداریم. 

 
وی تصریح کرد: آغاز دور دوم سفرهای نوروزی با شمار قابل ملاحظه سوانح جاده‌ای همراه بوده است و از این بابت، باید گلایه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی را به مردم کشورمان و رانندگان اعلام کنیم. 
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: بار دیگر بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید داریم و از هموطنان قانون‌مدارمان درخواست می‌کنیم تا هنگام انجام سفرهای نوروزی به توصیه‌های پلیس گوش فرادهند. 
 
مؤمنی ادامه داد: رانندگان باید هنگام رانندگی، ضمن پرهیز از هرگونه عمل خطرساز و توجه به علایم راهنمایی و رانندگی، نهایت احتیاط را در دستور کار قرار دهند. 
 
وی تصریح کرد: باید تا انتهای نوروز ۹۳، به گونه‌ای رفتار ترافیکی داشته باشیم که افزایش تصادفات در دور روز اخیر تا حدود زیادی جبران شود و خانواده‌ها بیش از این داغدار و سانحه‌دیده نشوند. 
 
* دستور داریم با متخلفان برخورد کنیم 
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه دستور داریم با متخلفان رانندگی در جاده‌های کشور در روزهای باقیمانده برخورد شدید کنیم، ابراز داشت: دستور کنترل ترددها و ترافیک محورهای مواصلاتی در راستای کاهش حوادث به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است. 
 
مؤمنی اضافه کرد: از این رو، مأموران پلیس باید در نظر داشته باشند که دستور دارند تا با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها که در نهایت موجب افزایش آمار مجروحان و کشته‌شدگان سوانح در تعطیلات نوروز می‌شود، برخورد جدی کنند. 
 
وی از برخورد با دو تخلف حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیرمجاز در راه‌های ارتباطی کشور خبر داد و متذکر شد: برابر تصمیمی که اتخاذ شده است، در صورتی که خودرویی با دو تخلف هم‌زمان در یکی از راه‌ها متوقف شود، ماموران پلیس این خودرو را تا ۷۲ ساعت توقیف خواهند کرد. 
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بیان داشت: با همکاری و همراهی همه مردم و رانندگان عزیز و تلاش‌های پلیس و سایر دستگاه‌های دخیل در این امر، در دور نخست سفرهای نوروزی در کشور شاهد کاهش قابل ملاحظه سوانح رانندگی بودیم. 
 
مؤمنی در پایان عنوان داشت: در دور نخست سفرهای نوروزی، شمار تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور تا ۱۳ درصد کاهش یافت که مورد قبول بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا