۵ نکته برای تجربه سفری شاد

به گزارش بصیر، برای رفتن به سفر نکات بسیار مهم زیادی وجود دارد و خیلی از افراد تا حدودی با آنها آشنا هستند اما باز هم همیشه باید دقت کنید اگر می خواهید مسافرت لذت بخش و شادی را تجربه کنید باید قبل از سفر به اندازه کافی مجهز باشید که گروه خبری بانکی دات آی آر مهمترین نکات قبل از سفر را گردآوری کرده است. 

  
۱- همه چیز را باید چندین بار چک کنید. فکر نکنید که قبلا همه چیز را چک کردید کافیست باید دقت کنید مثلا پارسال که به سفر رفتید چه چیزهایی فراموشتان شده بود. مثلا برای سفر با قطار یا هواپیما دقت کنید که بلیط تان درست رزرو شده باشد تا شما مجبور نباشید در ایستگاه قطار یا فرودگاه سر در گم شوید اگر با دوستان خود سفر کنید باید تمام موارد مربوط به سفر را با آنان هم چک کنید. 
  
۲- اگر با ماشین خودتان سفر می کنید از وضعیت راه ها و جاده ها مطمئن شوید حتی اگر به یک شهر کوچک هم میروید نقشه را با خود ببرید. همیشه یک کیسه باید در خودروتان باشد تا زباله های تان را در آن بیندازید. اگر اهل گوش دادن به موسیقی هستید از آهنگ های ملایم استفاده کنید. پول هایتان را در ماشین رها نکنید همیشه پول ها را در سفر نزد خودتان نگه داری کنید. 
  
۳- اگر احساس می کنید که تجهیزات سفر فراموش تان میشود آنها را یادداشت کنید. مثلا ممکن است در هنگام سفر نتوانید نان تهیه کنید پس باید از قبل نان ذخیره کنید و آنها را با خود ببرید چون در تعطیلات اغلب نانوایی ها پخت ندارند پس دقت کنید که تجهیزات سفرتان کامل باشد. این مورد درباره ی رستوران ها، کافی شاپ ها، مغازه ها و فروشگاه ها هم صدق میکند ممکن است خوراکی های مورد نظرتان در طول سفر پیدا نشود پس هرآنچه که لازم است با خود ببرید. 
  
۴- سفر یعنی کسب تجربه در هر سفری انسان یکسری تجربه های جدید در زندگی کسب میکند پس بنابراین علاوه بر استفاده از تجربه های قبلی در سفر و تجربه های دیگران باید در مورد اسکان، حمل و نقل، غذاها و آشامیدنی ها دقت کنید تا از سفر نهایت لذت را ببرید. سعی کنید در سفر کمتر ریسک کنید چون شما مسافر هستید بنابراین باید دقت تان بالا باشد مثلا برای چادر زدن و یا آتش روشن کردن بسیار دقت کنید. 
  
۵- به یاد داشته باشید که چه در مسافرت و چه در محل زندگی همیشه سعی کنید از محیط اطرافتان چیزهای مختلف یاد بگیرید یکی از چیزهایی خوبی که انسان در سفر می آموزد زبان محلی و گویش های محلی است پس اگر به هر شهری که سفر می کنید سعی کنید با مردم محلی احوال پرسی کنید تا با زبان شان آشنا شوید. یا اگر همسفران شما در قطار، هواپیما یا اتوبوس زبان دیگری دارند سعی کنید با آنان صحبت کنید و از زبان شان بپرسید حتی میتوانید از آنها بخواهید چندین کلمه ساده از زبان شان را به شما بیاموزند.

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا