شاهزاده گاز در برابر پادشاه شکلات

به گزارش بصیر به نقل از یورونیوز؛ هر دو نامزد اصلی انتخابات ماه می اوکراین دارای گرایشات غربگرایانه هستند. یولیا تیموشنکو، یکی از رهبران اصلی جنبش به اصطلاح انقلاب نارجی در این کشور بود. 

پترو پوروشنکو، رقیب اصلی وی، که ویتالی کیلیشکو، بوکسور معروف، به نفع وی از انتخابات کنار رفت، یک غول شکلات‌سازی است. کیلیشکو و حزب اودار وی حمایت کاملی از پوروشنکو به عمل آورده و از حامیان‌شان نیز انتظار چنین کاری را دارند. 

پولوشنکو علاوه بر اینکه وعده داده اوکراین را از روسیه دور ساخته و به اروپا نزدیک خواهد کرد اعلام داشت: “اولویت‌ها حفظ حاکمیت و یکپارچگی ارضی است. ما همچنین باید برای اتحاد کشور فعالیت کنیم.” 

تیموشنکو که یک ماه پیش از زندان آزاد شده است یکی از چهره‌های تعیین کننده به شمار می‌رود. وی که به دلیل ثروت‌اندوزی در بخش انرژی  با اسم مستعار “شاهزاده گازی” شناخته می‌شود، بر اساس نظرسنجی‌ها از یک‌سوم محبوبیت پوروشنکو برخوردار است. با این حال، تیموشنکو راغب است که روشن سازد طرفدار روسیه نیست. 

تیموشنکو در تجمع هوادارانش در کیف گفت: “اگر اوکراین مرا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند، هیچگاه اجازه نخواهم داد هیچ مهاجمی بدون اینکه ضربه‌ای سخت بخورد حتی یک سانتی‌متر از خاک کشور را بگیرد.” 

میخایلو دوبکین کاندیدایی است که از حزب ویکتور یانکویچ، رئیس‌جمهور سابق، خود را نامزد معرفی کرده است. وی که پیشتر فرماندار خارکیف بود هم‌اینک در بازداشت خانگی به سر می‌برد. دوبکین خواهان احیای روابط با روسیه است. 

وی گفت: “از آنجایی که روابط کم و بیش خوبی با اروپا و آمریکا داریم باید روابط خوب‌مان را با فدراسیون روسیه احیا کنیم. این کاری است که من انجامش خواهم داد.”

هر کس که برنده این میدان باشد باید شرایط اقتصادی که با پذیرش وام صندوق بین‌المللی پول گریبانگیر اوکراین خواهد شد را مدیریت کند. در ازای دریافت پول باید خط‌مشی‌های ریاضتی سختی اعمال گردد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا