انتخابات محلی ترکیه تحت تدابیر شدید امنیتی

به گزارش بصیر به نقل از حریت دیلی نیوز؛ مردم ترکیه برای انتخاب شهرداران و شوراهای شهر در حالی امروز به پای صندوق های رای می روند که دولت حاکم تمام تلاش خود را برای سلامت انتخابات به کار بسته است. 

به گزارش نشریه حریت اقدامات امنیتی فوق العاده ای برای برگزاری این انتخابات پیش بینی شده است از جمله حضور ۱۵ هزار نیروی پلیس برای نظارت در شعب رای گیری در شهر استانبول که در انتهای روز تعداد این افسران به ۳۹ هزار نفر یعنی تمامی پرسنل پلیس استانبول افزایش خواهد یافت. این افزایش نیروها برای نظارت بر شمارش، مهر و موم کردن و حمل و نقل صندوق های رای در نظر گرفته شده است. 

همچنین مصطفی آتاش، سخنگوی حزب عدالت و توسعه از نظاران خود خواسته است تا انتهای رای گیری و شمارش آراء شعبه های اخذ رای حضور داشته باشند. 

از سوی دیگر حزب جمهوری خلیق، اصلی رقیب اصلی اردوغان نیز تمهیدات ویژه ای از جمله ایجاد یک سایت اینترنتی برای رصد شهروندان بر شمارش آراء اتخاذ کرده است. 

حزب عدالت و توسعه اردوغان که اولین بار در سال ۲۰۰۲ سکولارها را در انتخابات شکست داد تاکنون در سه انتخابات گذشته بر سکولارها پیروز شده است.

پیش بینی ها حاکی از پیروزی احتمالی اسلام گرایان در انتخابات شوراها و شهرداریها در ترکیه با وجود بحران اقتصادی این کشور است.

در شرایطی که پیش بینی می شود حزب اردوغان بیش از ۴۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد وی داشتن کمتر از ۴۷ درصد آرا را به معنای شکست اعلام کرده است.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات عمومی در سال ۲۰۰۷، ۴۷ درصد از آرا را به خود اختصاص داده و پیروز شده بود.

انتهای پیام/ 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا