برف و باران در راه است

به گزارش بصیر، در این اطلاعیه آمده است:‌ بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی به کشور طی ۲۴ ساعت آینده در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، وزش باد، بارش باران گاهی با رعد و برق در مناطق مرتفع بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.


از روز دوشنبه با نفوذ هوای سرد از عرض‌های شمالی‌تر بارش‌ها در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود. از اواسط وقت این روز در غرب، جنوب غرب و به تدریج در شمال غرب کشور بارش‌ها قطع خواهد شد ولی در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور ابرناکی بارش و وزش باد ادامه خواهد داشت. این سامانه روز سه‌َشنبه در نوار شرق کشور فعال بوده و به تدریج تا اواخر وقت این روز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌گردد.

شایان ذکر است که امروز در برخی مناطق شمال غرب،‌غرب و جنوب غرب، روز دوشنبه در برخی مناطق نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و روز سه‌شنبه در جنوب شرق وزش باد شدید رخ خواهد داد. بارش‌ها امروز در شمال غرب، غرب و برخی مناطق جنوب غرب و روز دوشنبه در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت. در دو روز ‌آینده در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر کاهش قابل توجه دما پیش‌بینی می‌شود. طی دو روز ‌آینده دریای خزر و در سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود. از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد.

آسمان تهران نیز فردا دوشنبه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد شدید و گاهی رگبار باران است. روز سه‌شنبه نیز آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزرش باد است. 

 

منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا