مشکل اشتغال با رونق اقتصادی حل می‌شود

به گزارش بصیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حسن روحانی با بیان اینکه اشتغال معضل جدی پیش روی کشور است، گفت: برای رفع مشکل اشتغال باید ابتدا حوزه هایی که ظرفیت های مناسب و بیشتری برای ایجاد اشتغال دارند و شغل سریع تر در آنها ایجاد می شود، مورد توجه قرار گیرند.
رئیس جمهور افزود: صنعت توریسم، بخش معدن، صنعت و صنایع و فناوری های نوین از جمله زمینه هایی هستند که ظرفیت های مناسبی برای ایجاد اشتغال و در ضمن ایجاد تحرک در اقتصاد دارند.
روحانی اشتغال را فراتر از مشغول شدن به یک حرفه و کسب درآمد توصیف و اظهار کرد: معضل اشتغال که با توجه به منفی شدن نرخ رشد اقتصادی در سال‌های اخیر تشدید نیز شده است در صورت مهار نشدن تبدیل به یک معضل اجتماعی و اخلاقی خواهد شد که تبعات فراوان و سنگینی برای جامعه خواهد داشت. البته هم‌چنان‌که با معضل تورم شدید مقابله شد و نرخ تورم بیش از ۱۱ درصد کاهش یافت، باید از طریق ایجاد رونق در کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری با این معضل نیز به صورت جدی مقابله شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر چه تصمیمات و اقدامات دولت در زمینه ایجاد اشتغال تاثیرات زیادی دارد و به عنوان مثال تصمیمات دولت برای توسعه کشاورزی در خوزستان، آبادانی سواحل جنوبی کشور و توسعه راه ها و راه آهن تحرک خوبی به ویژه در مناطق جنوبی کشور ایجاد کرده است، اما برای ایجاد اشتغال خیلی هم نمی شود به شکل دستوری عمل کرد و دولت باید با رفع موانع و تسهیل شرایط، بخش خصوصی را به فعالیت بیشتر در عرصه اقتصاد و ایجاد اشتغال تشویق کند.
روحانی گفت: رویکرد فرهنگی به مساله ایجاد اشتغال نیز بسیار اهمیت دارد و از جمله لازم است مواد، محتوا و کیفیت نظام آموزشی کشور نیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا فارغ التحصیلان در هر زمینه‌ای از دوره آموزشی خود حداکثر تخصص و توانمندی را کسب نمایند.
طبق قانون، جلسات شورای عالی اشتغال هر ۶ ماه یک بار برگزار می شود که نظر به اهمیت ایجاد اشتغال و رفع این معضل، جلسات این شورا در دولت یازدهم با فواصل تقریبا ۴۵ روزه برگزار شده و جلسه امروز چهارمین جلسه شورا در دولت تدبیر و امید بود.
همچنین دبیرخانه شورا در راستای تهیه بسته سیاستی اشتغال، جلسات متعدد فرعی در کمیسیون های شورا و نیز جلسات مشورتی و کارشناسی با دستگاه های دیگر برگزار کرده است.

انتهای پیام//

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا