اروپا همچنان در رکود اقتصادی قرار دارد

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، “گوی فرهوف اشتادت”، رئیس فراکسیون لیبرال ها در پارلمان اروپا در بخشی از گفتگو با روزنامه آلمانی “دی ولت” خاطر نشان کرد که احزاب دموکرات مسیحی و سوسیالیست ها بحران اقتصادی در این اتحادیه را بد مدیریت کردند. ما در رکود اقتصادی قرار داریم. بحران اقتصادی هنوز تمام نشده است. شهروندان اروپایی این بحران را احساس می کنند و خواهان اصلاحات هستند. ما هم برای در پیش گرفتن این اصلاحات ایستاده ایم.
 
وی در ادامه گفت: ما خواهان یک اروپا با هماهنگی های قدرتمندتر هستیم. ما خواهان اروپای بیشتر نیستیم به این دلیل که  بروکراسی بیشتر در بروکسل را می خواهیم. بحران بانکها، محیط زیست، انرژی، مهاجرت، این ها همه مسائلی است که در مرزهای ملی قابل حل نبوده و اروپاییان تنها به صورت مشترک می توانند این مسائل را حل کنند.
 
“فرهوف اشتادت” همچنین گفت که طبیعتا ما به یک کمیسیون اروپایی که قوی تر از امروز است نیاز داریم. این کمیسیون باید یک دولت اروپایی و آغازگر ابتکارات جدید باشد و این طور نباشد که در تصمیم گیری ها تنها با برلین و پاریس تماس گرفته و منتظر چراغ سبز آن ها باشد.
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که کدام پیام ها را شما در مرکز مبارزات انتخاباتی خود قرار می دهید گفت: اول اینکه، ما باید اقتصاد اروپا را ترمیم کنیم. دوم اینکه، ما به یک اروپای شفاف نیاز داریم که در آن به آزادی شهروندان احترام گذاشته شود و سوم اینکه کمیسیون اروپایی باید دوباره نقش رهبری را بر عهده گرفته و یک دولت اروپایی واقعی باشد.
 
وی در بخش دیگری از این مطلب به بحران کریمه و مسئله صدور قطعنامه علیه مسکو پرداخته و اظهار داشت: صدور تحریم ها علیه مسکو بسیار دشوار است، چرا که به موافقت همه اعضای این اتحادیه نیاز دارد. برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا آسیب های شدیدتری از این قطعنامه ها می بینند. بنابراین دستیابی به یک موضع واحد و هماهنگ در این باره دشوار است.
 
وی درباره مسئله عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا هم گفت: این مسئله در حال حاضر مطرح نیست. ما نمی توانیم حالا درباره چیزی سخن بگوییم که بعدها نمی توانیم آن را اجرایی کنیم.
 
این مقام اروپایی در بخش پایانی این گفتگو تصریح کرد: بزرگترین مسئله اوکراین در کنارشرایط بد اقتصادی فساد است. در این میان اوکراینی ها اعتماد کمی به احزاب و سیاستمداران دارند. این مسئله درباره “یولیا تیموشنکو” ، رهبر مخالفان اوکراینی که تازه از زندان آزاد شده است هم صدق می کند. من امیدوارم که انتخابات ریاست جمهوری در بیست و پنجم ماه می یک شروع واقعی را در این کشور رقم بزند. اوکراینی ها تنها می خواهند در یک کشور مناسب و آبرومند زندگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا