کشور رکورددار میزان بیکاری در اروپا

به گزارش بصیر، اداره آمار اتحادیه اروپا ( یوروستات ) در آخرین گزارش خود اعلام کرد : یونان با دارا بودن نرخ بیکاری ۵/۲۷ درصدی همچنان رکورددار میزان بیکاری درجمع کشورهای اروپایی است.

براساس گزارش اداره آمار اروپا ( یورواستات)که در رسانه های خبری یونان منتشرشده، میزان بیکاری در یونان بطورکلی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۵/۲۷ درصد بوده و نرخ بیکاری مردان ۵/۲۴ درصد و نرخ بیکاری بانوان ۳۲ درصد بوده درحالیکه نرخ متوسط بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۱۲ درصد و در جمع کشورهای عضو حوزه یورو حدود ۱۱درصد بوده است.

براساس همین گزارش میزان بیکاری جوانان یونانی از ۱۸ الی ۲۵ ساله در همین ماه ۵۹ درصد بوده است. براساس گزاش اداره آمار اتحادیه اروپا درحال حاضر درجمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعداد ۲۵ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر بیکار هستند و در جمع کشورهای عضو حوزه یورو تعداد ۱۹ میلیون بیکارند و که بامشکلات جدی معیشتی روبرو هستند.

درجمع کشورهای اروپایی اسپانیا با نرخ بیکاری۶/۲۵ درصد بعد از یونان قرار دارد و اتریش با نرخ بیکاری ۸/۴ ، آلمان با نرخ بیکاری ۵ و لوکزامبورگ با نرخ بیکار ۶ درصدی کمترین نرخ بیکار ی در جمع کشورهایی اروپایی را به خود اختصاص داده اند.

یونان از اواسط سال ۲۰۰۹ میلادی به خواسته بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا که وام دهندگان خارجی به یونان می باشند، سیاست ریاضت اقتصادی را پیشه کرد که براثر اجرای این سیاست، نرخ بیکاری از ۸ درصد به ۵/۲۷ درصد رسیدو در حال حاضر تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت فعال این کشور بیکار هستند، فقر بی سابقه در این کشور بوجود آمد و تعداد زیادی از شرکت های تولیدی و کسبه ورشکسته شدند.

اداره آمار اتحادیه سراسری یونان ( یسه) نرخ بیکاری در یونان را بطورکلی بالای ۳۰ درصد و نرخ بیکاری در جمع جوانان ۱۸ الی ۲۵ ساله را بیش از ۶۰ درصد اعلام می کند.

 

منبع: الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا