بررسی هاشمی امروز و دیروز / مدال به دشمن متجاوز!

بصیر،  این روزها آقای هاشمی در تاختن علیه هر تفکری غیر تفکرخود هیچ کم نمی گذارد و از عناوینی چون افراطی، متحجر، بی ترمز، بی هنر، عقب مانده و … کمال بهره را می برد. وی در گفتگو با ويژه نامه نوروزي ايران می گوید: ” يك گروه افراطي هرگز نمي تواند سرمشق باشد. يك گروه بي هنر و عقب افتاده سرمشق نمي شود. مشي عاقلانه و با تدبير سرمشق مي شود…”

بررسی هاشمی امروز و دیروز و پی بردن به میزان انحراف و یا صحت افکار و رفتار وی و اطرافیانش کار چندان سختی نیست تنها کافی است که مروری بر دیدگاه ها و نظرات وی در این روزها و دوران گذشته داشت.

در ۱۱ فروردین ۱۳۶۰ آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفر مجدد هیئت بررسی جنگ به ایران گفت : مطالب همان است که ما تاکنون گفته ایم ما سه چیز خواسته ایم که در پیشنهادهای آقایان نیست یکی بررسی تجاوز و محاکمه متجاوز در یک دادگاه بین المللی اسلامی دیگری خروج نیروهای عراقی قبل از آتش بس یعنی آن طور نباشد که اول آتش بس بعد یا مذاکره و یا خروج ، ما تا سرباز خارجی در خاکمان هست مذاکره ای نخواهیم کرد تا آنها نروند ما حرفی نمی زنیم و سوم این که مدار بحث هم باید  قرارداد الجزایر باشد. وی ادامه داد : این ها چیزی نیست که ما بتوانیم از آن تنزل کنیم آقایان تشریف آوردند صحبت می کنند و من هم نمی دانم این دفعه چه می خواهند بگویند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که شرط ایران بالاخره شناسایی متجاوز است یا تنبیه متجاوز ؟ گفت : اولا شناسایی بدون مجازات چه فایده ای دارد یعنی اگر فرض کنید ما شرط می کنیم که بشناسیم متجاوز کیست و بعد از آن که شناختیم رهایش کنیم که این کار عبث و بیهوده ای است برای چه این کار را بکنیم باید احکام این تجاوز هم بعدا جاری بشود و احکام تجاوز هم منحصر به صدام باشد حرفی نداریم کارهایی که شده خونریزی هایی که شده تحریم هایی که شده خسارت هایی که وارد آمده دو تا ارتش ضعیف شده و دو تا ملت درمقابل هم قرار گرفته اند به خاطر این جنگ، ملت عراق می داند که ما اگر دفاع کردیم یا کسی را از پا در آوردیم در این کار اجبار داشتیم به خاطر این که مورد هجوم قرار گرفتیم .

رئیس مجلس همچنین گفت : به متجاوز نمی توان مدال داد و باید محاکمه شود و این چیزی نیست که ما بتوانیم از آن بگذریم. (  جمهوری اسلامی ، ۱۱ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۰)

حال با توجه به این اظهارات آقای هاشمی، به نظر می آید که وی هم آمریکایی ها و هم انگلیسی ها و هم سایر دولتهای جنایتکار غربی را حسابی تنبیه کرده و حقوق از دست رفته ملت ایران را از آنها گرفته است که نه تنها مدال بلکه تاسیسات هسته ایمان را نیز به آنها هدیه می دهد.

برخی پیشرفتهای علمی و هسته ای کشور که تا کنون خونهای زیادی برای شکوفا شدن آن ریخته شده است این روزها به پای مذاکره با رژیم آمریکا و غرب، آنچنان کند و حتی بعضا متوقف شده است که دیگر بحث از مدال و این صحبتها  گذشته است حالا دیگر باید خانواده شهید احمدی روشن را تنبیه کرد و دوستان شهید را اخراج نمود و به دشمنان نظام و مردم مدال لبخند داد و مخالفان این رویکرد سر برون آورده از دامان آقای هاشمی را افراطی و متحجر و بی سواد خواند.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا