مازندران پرترددترین استان کشور / کاهش ۱۱ درصدی تصادفات نوروزی

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی ایستگاه پلیس ارطه از توابع شهرستان قائمشهر از کاهش ۲۰ درصدی تصادف در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت:امسال سرعت متوسط با توجه به سال پیش ۵ کیلومتر کاهش داشته که نشان می دهد مردم بیشتر قوانین را رعایت می کنند.

سردار مومنی همچنین به کاهش ۱۱ درصدی تصادف در موج اول سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود:در دور دوم سفر های نوروزی نیز کمی کاهش داشتیم اما در ادامه با افزایش روبرو بوده است .

رییس پلیس راهور با اشاره به  آمار پر تصادف ترین روز کشور در سال گذشته بیان داشت :در سال گذشته ۱۳ و ۱۴روز فروردین سرعت خیزترین روزها بود،چون مسافران درحال بازگشت به شهر محل سکونت خود هستند و از همین رو آمار سرعت نیز بالا می رود.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه طرح نوروزی امسال که از ۲۵ اسفند ۹۲ آغاز شد و تا پایان روز ۱۷ فروردین ادامه دارد، اعلام داشت: از ابتدای طرح تاکنون پرترددترین استان ها مازندران ،البرز ،قزوین و گیلان و  همچنین پرتصادف ترین استان ها اصفهان ،شیراز،رشت و شاهرود بوده است.

وی بیشترین علت تصادف را خستگی و خواب آلودگی،سبقت و سرعت غیر مجاز مسافران عنوان کرد و گفت:لازم است مسافران با رعایت قوانین و مقررات رانندگی به امنیت و آرامش در آن نیز توجه داشته باشند.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه رانندگان با تمرکز بیشتر در هنگام بازگشت از سفر رانندگی کنند افزود:رانندگان به تامین امنیت سرنشینان وخود بیشتر اهمیت دهند.
 
وی به نقش همیاران پلیس در رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی اشاره کرد و گفت: همیاران پلیس در طول سفر با یاد آوری به بزرگترها زمینه فرهنگ سازی را انجام می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا