مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ از فردا بعدازظهر در وین

به گزارش بصیر، 


مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ پیش از دور سوم مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) به مدت سه روز در شهر وین برگزار می‌شود.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را بر عهده دارد.

سومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو قرار است از ۱۸ فروردین ماه به مدت سه روز در شهر وین برگزار شود و آنگونه که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد:‌ در مذاکرات کارشناسی، کارشناسان و متخصصان ما درباره جزئیات موضوعاتی که به آنها واگذار شده بحث و گفت‌وگو ‌می‌کنند.

در دومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو که ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۲ در شهر وین برگزار شد به مباحثی چون همکاری‌های بین‌المللی در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، غنی سازی، رآکتور تحقیقاتی اراک و تحریم‌ها پرداخته شد.

محمدجواد ظریف درباره مباحثی که قرار است در دور سوم مذاکرات وین به آنها پرداخته شود، گفت: موضوعاتی که باقی مانده، یکی بحث دسترسی ایران به فناوری، بازار تجارت و منابع بانکی است. بحث دیگر نحوه نظارت و بازرسی است که هنوز وارد جزییات آن نشدیم. بحث دیگر موضوع زمان دوره نهایی است که دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه بوده و هنوز وارد این بحث نشدیم. ممکن است موضوعات دیگری هم باشد که از بحث های مذاکرات وین باقی مانده است. هدف این است موضوع هسته‌ای ایران به موضوع عادی تبدیل شود مثل هر عضو عادی ان پی اتی. اینها موضوعاتی است که باید در جلسه بعدی درباره آن بحث کنیم تا وارد نگارش شویم.

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا