پیرترین مربی جام جهانی که بود؟

به گزارش بصیر به نقل از فیفا دی، ، فیفا دی در ادامه نوشت؛ در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی رکوردهای زیادی شکسته شد، یکی از این رکورد شکنی ها توسط اتوری هاگل سرمربی تیم ملی یونان انجام پذیرفت، او توانست با ۷۱ سال سن رکورد چزاره مالدینی سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا را بشکند، مالدینی که در جام جهانی ۲۰۰۲ با هفتاد سال سن بر روی نیمکت لاجوردی نشست، توانست تیم ملی ایتالیا را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برساند، اما در همین مرحله چزاره وشاگردانش مقابل تیم ملی کره جنوبی شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

۴ سال بعد از این ماجرا اتوری هاگل در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هدایت تیم ملی یونان را برعهده گرفت، او که در میان رسانه‌های آلمانی به پادشاه اتو معروف است با تیم ملی یونان در بازی اول و در مقابل کره جنوبی با نتیجه ۲ برصفر شکست خورد، سپس در بازی دوم مرحله گروهی، هاگل و شاگردانش ۲ بریک نیجریه را شکست دادند تااندکی به صعود امیدوار شوند، اما در بازی سوم نیز بخت با آن‌ها یارنبود، و یونانی‌ها با قبول شکست دو برصفر مقابل تیم قدرتمند آرژانتین از دور مسابقات کنار رفتند تا پیرترین مربی حاضر در جام جهانی نتواند نتایج مناسبی را کسب کند.

گفتنی است که اتوری هاگل از مربیان صاحب سبک آلمانی به شمار می‌آمد، او توانسته بود تیم کایزرسلاترن آلمان را به بوندس لیگای یک بیاورد، و یک سال بعد نیز با این تیم قهرمان باشگاه‌های آلمان شود، او پیش از این نیز با وردربرمن نیز دوبار قهرمان بوندس لیگا شده بود.

اوتوری هاگل از مربیانی بود که به کار دفاعی تیم اهمیت زیادی می‌داد، او توانست با استفاده از دفاع فشرده چند لایه، تیم ملی یونان را در مسابقات یورو ۲۰۰۴ به مقام قهرمانی برساند. یونانی‌ها در این مسابقات اغلب تیم ها را با یک گل شکست می‌دادند. از ویژگی‌های دیگر هاگل داشتن شم روانشناسی بود، به طوریکه نیکوپلیدیس دروازه بان یونانی‌ها در مورد او می‌گوید: «روحیه بخشیدن‌های هاگل واقعا کارساز بود، او بیش از آنکه یک مربی خوب باشد، یک پدر خوب بود.»

اگرچه هاگل در جام جهانی ۲۰۱۰ با یونانی‌ها به افتخار شایان ذکری دست نیافت، اما در نهایت موفق شد نام خود را به عنوان با تجربه ترین مربی جام جهانی ثبت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا