جدیدترین اخبار از هواپیمای گم شده

به گزارش بصیر،  در همین راستا پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا تا کنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی هزینه کرده است.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون عنوان کرد که عملیات پیدا کردن پرواز MH370 متعلق به خطوط هوایی مالزی که از روز هشتم ماه مارس مفقود شده تا کنون برای ارتش آمریکا سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار هزینه در بر داشته است.

وی ضمن اعلام این مطلب از ارائه طرحی خبر داد که بر اساس آن بودجه چهار میلیون دلاری اختصاص یافته به عملیات جست‌وجوی هواپیمای خطوط هوایی مالزی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: این هزینه‌ها صرف فعالیت کشتی‌ها و هلی‌کوپترها و دیگر تجهیزاتی شده است که در فاصله هشتم تا ۲۴ مارس در عملیات جست‌وجو مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: این مبلغ از بودجه اولیه چهار میلیون دلاری اختصاص یافته از سوی چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا هزینه شده است.

تاکید نخست وزیر مالزی بر ادامه عملیات جست‌وجو

در همین رابطه نخست وزیر مالزی بر ادامه عملیات جست‌وجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی تاکید کرد.

نجیب تون رزاق که برای بررسی عملیات جست‌وجوی پرواز MH370 به شهر پرت استرالیا سفر کرده است پس از دیدار با تونی ابوت، همتای استرالیا‌یی‌اش عنوان کرد که تلاش‌ها برای یافتن هرگونه سرنخی از سرنوشت هواپیمای مسافربری MH370 و سرنشینان آن ادامه خواهد داشت.

وی در بازدید از مرکز عملیات جست‌وجو برای یافتن هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شهر پرت گفت: تمام تلاش خود را برای اطلاع از سرنوشت این هواپیما انجام خواهیم داد.

او با اعلام این‌که عملیات جست‌وجو تا زمان یافتن تمامی پاسخ‌ها ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: من می‌دانم تا زمانی که ما هواپیما را پیدا نکنیم، بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند شروع به عزاداری کنند.

وی در همین حال از نخست وزیر استرالیا به دلیل کمک به مالزی در یافتن هواپیما تقدیر کرد و گفت: در چنین شرایط سختی دولت استرالیا نشان داد که دوستی با ارزش برای مالزی است.

تشدید اقدامات امنیتی در پروازهای مالزی

در پی ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی، امنیت پروازها در این کشورها با جدیت و سختگیری بیشتری دنبال می‌شود.

خطوط هوایی مالزی و شرکت فرودگاه‌های این کشور اعلام کردند که از این پس اقدامات سختگیرانه‌تری در خصوص پروازهای هواپیما اعمال خواهند کرد.

طبق مقرارت جدید که از سوی خطوط هوایی مالزی تصویب شده است، از این پس خلبان و کمک خلبان هواپیماها حق تنها ماندن در کابین خلبان را حتی زمانی که یکی از آنها به دستشویی می‌رود، ندارند و در چنین مواقعی حتما باید یکی از خدمه هواپیما در کابین خلبان حضور داشته باشد.

در همین حال به به هنگام آوردن غذا به داخل کابین خلبان باید حتما یکی از ماموران حاضر در هواپیما پشت در کابین خلبان منتظر بماند تا مبادا کسی وارد کابین خلبان شود.

شرکت فرودگاه‌های مالزی نیز عنوان کرده است که تمامی مسافران پروازهای بین‌المللی باید از دو گیت تشخیص عبور کرده و پیش از سوار شدن بر هواپیما حتما باید جست‌وجوی بدنی شوند.

بر این اساس، از این پس به هنگام جست‌وجوی بدنی کفش، کمربند، پالتو، کت و هرگونه دستگاه الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه تمامی مسافران باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد و به هیچ عنوان نوشیدنی‌های درون بطری اجازه ورود به هواپیما را نخواهند داشت.

پرواز MH370 خطوط هوایی مالزی که بامداد روز هشتم مارس با ۲۳۹ مسافر و خدمه از فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور به مقصد پکن حرکت کرده بود اندکی پس از ترک فرودگاه ناپدید شده و تا کنون هیچ اثری از آن پیدا نشده است.

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا