نیروی انتظامی برخورد با افراد شرور را گسترش دهد

به گزارش بصیر به نقل از  خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(جمعه) از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تاکید بر لزوم توجه به تولید ملی، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تولید ملی در کشور فعال نشود، نمی‌توان به حل مشکل اشتغال امید بست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت راه‌های کشور، خواستار بهبود وضعیت راه‌ها شد و گفت: در زمینه حمل و نقل ریلی که یک حمل و نقل ایمن محسوب می‌شود در کشورمان عقب‌افتادگی‌هایی داریم که باید با سرمایه‌گذاری بیشتر جبران شود.

لاریجانی همچنین خواستار حفظ حساسیت‌های نیروی انتظامی در زمینه کیفیت خودروهای موجود در بازار کشور شد‌ و گفت: این حساسیت نیروی انتظامی باید به حساسیت دولت در این زمینه نیز تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای رقابتی در تولید خودرو در کشور گفت: علیرغم سابقه چند دهه‌ای در تولید خودرو در ایران، پیشرفت‌هایمان در این زمینه به دلیل عدم وجود رقابت متناسب نبوده و مردم کشورمان حلاوتی را که باید، در این زمینه نچشیده‌اند و این یک نقص مهم است که باید از زیربنا حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به مساله مهم استاندارد، گفت: استاندار باید جایگاه مستقلی در کشور داشته باشد ولی ما در این زمینه در کشورمان نقص داریم.

لاریجانی در این زمینه افزود: به دلیل اینکه بر اساس قانون اساسی، امور اجرایی باید در دست قوه مجریه باشد، “استاندارد” زیر نظر دولت است و به دلیل وابستگی به دولت و قرار گرفتن زیر نظر وزارت صنایع همیشه این خطر وجود دارد که نتواند کارش را به درستی انجام دهد، لذا در این زمینه حتما باید فکری کنیم.

وی تاکید کرد: اگر استاندارد “مستقل” باشد، اطمینان بیشتری نسبت به عملکرد آن به وجود می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در کمک به وظایف نیروی انتظامی، گفت: وقتی پلیس با شروران مقابله می‌کند، رسانه‌ها می‌توانند با کمک به نیروی انتظامی، این حرکات را به امری بازدارنده و پیشگیری کننده در آینده تبدیل کنند. 

لاریجانی با تاکید بر اهمیت فوق‌العاده کار فرهنگی و رسانه‌ای گفت: نجات کشور بر این است که برخورد با افراد متخلف آنقدر با کارفرهنگی و رسانه‌ای  عمیق و حرفه‌ای شود، که جنبه بازدارنده داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهید علی خلیلی، شهید آمر به معروف گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزو ارکان جامعه اسلامی است. تعرض به مال و ناموس و …، یک موردش هم برای کشورمان زیاد است و نباید شاهد چنین حوادثی باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی از نیروی انتظامی خواست که برخورد خود با افراد شرور را وسیع‌تر کند.  چرا که این امر موجب بروز آرامشی می‌شود که لازمه توسعه در کشور است.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه شاید احتیاج باشد که حمایت های قانونی بیشتری از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت بگیرد، اظهار داشت: مجلس آماده قانونگذاری در این زمینه است و نیروی انتظامی می‌تواند پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا