جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی به زیر آب کشیده شد

به گزارش بصیر به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ هواپیمای خطوط هوایی مالزی که در ۸ مارس با ۲۳۹ مسافر از کوالامپور به مقصد مالزی حرکت کرده بود تنها کمتر از یک ساعت پس از پرواز از صفحه رادار محو شد و تلاش‌ها برای یافتن آن و پاسخگویی به خانواده‌های سرنشینان این هواپیما بی‌نتیجه باقی ماند.

مقامات استرالیایی همچنین در مقطعی خبر از یافتن دو شیئ شناور در اقیانوس آرام خبر دادند. پس از آن نیز وزیر موقت حمل ونقل مالزی امروز (شنبه) طی اظهاراتی اعلام کرد که تصاویر جدید ماهواره‌ای که توسط چین دریافت شده است، شیئی به ابعاد ۲۲ در ۳۰ متر را نشان داده است که ممکن است هواپیمای مفقود شده مالزیایی باشد.

کشورهایی مانند چین، استرالیا، انگلیس و آمریکا نیز به مقامات مالزیایی پیشنهاد کمک برای یافتن این هواپیما را ارائه دادند که با استقبال مواجه شد.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی اعلام کرد بر مبنای تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره‌ای، پرواز شماره ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. رزاق که شامگاه دوشنبه چهارم فروردین در یک نشست خبری سخن می‌گفت، توضیح داد که بنا بر اطلاعات به‌دست آمده هواپیمای مفقود خطوط هوایی مالزی به سمت جنوب و به سوی اقیانوس هند پرواز کرده و آنجا سقوط کرده است.

وزیر حمل و نقل مالزی نیز ۶ فروردین تاکید کرد، تصاویر جدید ماهواره ای نشان می دهد که بیش از ۱۰۰ نقطه در جنوب اقیانوس هند شناسایی شده است که احتمال وجود لاشه هواپیمای مسافربری در آن وجود دارد.

ناپدید شدن این هواپیما باعث شد رئیس شرکت هواپیمایی مالزی از تصمیم خود برای استعفا از سمتش خبر دهد.  پلیس مالزی نیز با وجود بعید دانستن تروریستی بودن این حادثه در برهه‌ای اعلام کرد ممکن است در پایان تحقیقات درباره این هواپیمای گمشده  هیچ‌گاه دلایل وقوع حادثه پیش آمده مشخص نشود.

تلاش تیم های امداد و نجات برای یافتن جعبه سیاه این هواپیما در شرایطی انجام می‌شود که باطری جعبه سیاه تنها ۳۰ روز شارژ دارد و پس از ۳۰ روز دیگر امکان پیدا شدن لاشه این هواپیما تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

یک مقام ارشد سازمان هواپیمایی استرالیا نیز تاکید کرد، متاسفانه عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و معتبر و همچنین بدی شرایط آب و هوایی تلاش های انجام شده برای یافتن این هواپیما را با چالش های جدی روبرو کرده است.

سرانجام روز ۱۵ فروردین شرکت خطوط هواپیمای مالزی اعلام کرد که هیچ‌کدام از مسافران هواپیمای مفقودشده این کشور از حادثه سقوط جان سالم به در نبرده‌اند. تیم‌های جستجو نیز برای پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما در داخل آبهای اقیانوس هند از دو مکان‌‌یاب استفاده کرده و در محدوده‌ای به وسعت ۲۴۰ کیلومتر به جستجو پرداختند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا