ثبت ۱۸۰ میلیون تردد خودروها/ اعلام استانهای رکورددار تردد و تصادفات

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار مهر، سردار دکتر اسکندر مومنی روز جمعه در مراسم بازدید رئیس مجلس از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: در سال جاری حجم سفرها ۳ درصد رشد داشته است و هر ساعت ۳۹۷ خودرو از مقابل دوربینهای پلیس راهور در جاده ها عبور کرده اند در حالی که این آمار سال گذشته ۳۸۷ خودرو بود.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی ۱۸۰ میلیون بار خودروها از جلوی دوربینهای پلیس رد شدند که بر اساس میانگین هر خودرو ۱۵ بار از مقابل دوربین ها تردد کرده است.

کاهش متوسط سرعت در جاده ها

رئیس پلیس راهور از کاهش ۴ کیلومتری سرعت متوسط در جاده ها خبر داد و افزود: در حالی که سرعت متوسط خودروها در نوروز سال گذشته ۸۱ کیلومتر در ساعت بود امسال به ۷۷ کیلومتر کاهش پیدا کرد این در حالی است که با وجود ۱۸۰ میلیون تردد، تخلفات نیز کاهش ۳۰ درصدی نشان می دهد.

رکوردداران نوروزی

به گفته مومنی، نوروز امسال جاده تهران – کرج، کرج – قزوین و تهران – قم دارای بیشترین تردد بودند و در میان استانها نیز بیشترین ترددها در استانهای البرز، قزوین و مازندران انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش تلفات را استان های قزوین، گیلان و مازندران به خود اختصاص دادند و در سه استان خوزستان، کرمان و خراسان جنوبی شاهد بیشترین افزایش تلفات بودیم.

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه هزار تیم گشتی در ایام نوروز به پلیس راهور اضافه شد، افزود: خوشبختانه با همکاری سایر نیروهای پلیس، یک سوم به توان پلیس راهور اضافه شد ضمن اینکه ۳۰ فروند بالگرد نیز برای کنترل ترافیک در طرح نوروزی به کار گرفته شد.

وی با اعلام کاهش ۱۲ درصدی تلفات تا روز ۱۵ فروردین اظهار داشت: با وجود اینکه در دور دوم سفرها تلفات ۱۰ درصد افزایش یافت اما بلافاصله با اطلاع رسانی شاهد کاهش تلفات بودیم. خوشبختانه مردم نیز امسال به توصیه های پلیس گوش فرا دادند و از گرفتن سبقت و حرکت در شانه خاکی خودداری کردند.

مومنی با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون شاهد کاهش ۳۵ درصدی تلفات هستیم، تاکید کرد: سال گذشته طرحی را به دولت ارسال کردیم که در صورت اجرا تلفات رانندگی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد. این طرح نیاز به بودجه ویژه ندارد و با اجرای قوانین موجود همانند تجهیز ۳۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور به سامانه های هوشمند می توان تلفات را کاهش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا