سردار سلیمانی:لزوم توجه ویژه به اقتصاد و فرهنگ/ اراده ملت ایران نابود کننده دشمنان است

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار مهر از بم، سردار حاج قاسم سلیمانی عصر پنجشنبه در یاد‌واره ۵۰۰ شهید شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی شخصیت های بزرگی در جبهه ها شکل گرفتند، شهدای ما دارای شخصیت هایی تاثیرگذار و بارز بودند.

وی به مقام والای شهدا در درگاه الهی اشاره کرد و اذعان داشت: رزمندگان ما همواره گوش به فرمان امام خمینی (ره) بودند و در واقع امام را الگوی خود قرار می دادند و امام خمینی (ره) صدها شخصیت تاثیرگذار را تربیت کردند.

جنگ مدرسه انسان سازی بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، جنگ را مدرسه انسان سازی دانست و افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی عشق، عرفان، اخلاق و اخلاص در بین رزمندگان ما موج می زد و شهدای ما همانند امام راحل از شخصیت تاثیر گذاری برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان همواره زنده هستند، تصریح کرد: امروز باید به صورت عملی راه شهدا را ادامه داده و در مسیر آرمان های امام و شهدا حرکت کنیم.

سردار سلیمانی مردم را بزرگترین سرمایه نظام دانست و افزود: دشمنان قدرت مردمی را نادیده گرفته اند در صورتی که انقلاب اسلامی ایران با اتکا به همین قدرت و با توکل به خداوند شکل گرفت و همچنان نیز با اراده و قدرت ملت ایران در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و آنها را نابود می کند.

وی اذعان داشت: همانطور که رهبر کبیر انقلاب فرموده اند که” آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند”  امروز نیز همین گونه است و مردم ولایتمدار و مومن ایران اسلامی از نام و کشور حمایت کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند و دشمن باید بداند که ایران اسلامی مانند افغانستان و پاکستان نیست.

رهبر کبیر انقلاب مسیر تاریخ را تغییر دادند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: امام خمینی( ره) با انقلاب اسلامی ایران اسلام و کشور را از مسیر قهقرایی نجات داده و اسلام ناب محمدی را در جامعه پیاده کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب مسیر تاریخ را تغییر دادند، افزود: در طول ۳۵ سالی که از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی می گذرد اقدامات مفیدی صورت گرفته و در واقع مسیری ۵۰۰ ساله طی شده است.

منطقه شرق کرمان ۵۰۰ شهید را تقدیم نظام کرده است

سردار سلیمانی در ادامه به ایجاد سه شهرستان جدید در شرق استان کرمان اشاره و تصریح کرد: این امر باعث رشد و شکوفایی منطقه می شود.

وی شهادت را بزرگترین افتخار در دو عالم دانست و افزود: شرق استان کرمان ۵۰۰ شهید و هزارن جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین به سال فرهنگ و اقصاد اشاره کرد و اذعان داشت: هر سال رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت مسائل اقدام به نامگذاری سال ها می کنند و امسال دو مقوله فرهنگ و اقتصاد مورد توجه معظم له است که مسئولین و مردم باید عزم جدی برای محقق کردن فرمایشات رهبری داشته باشند.

وی به عزاداری های مردم بم در تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: عشق و ارادت مردم این دیار باعث افتخار و سربلندی استان کرمان است و بم در واقع بزرگترین پرچمدار عزای سیدالشهداست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا