تشدید تنش ها میان روسیه و ناتو/ مسکو نماینده نظامی خود را از ناتو فراخواند

 

به گزارش بصیر به نقل از ایتارتاس، آناتولی آنتونف معاون وزیر دفاع روسیه روز جمعه گفت: طرف روسی در رابطه با تصمیم کشورهای عضو ناتو برای توقف همکاریها با روسیه بخاطر مساله اوکراین، ˈوالری یونویچˈ نماینده نظامی خود در این سازمان را برای رایزنی فرا خواند.

وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست اخیر خود در بروکسل تصمیم به توقف همه همکاری های عملی با روسیه گرفته و سطح مذاکرات با این کشور را هم تا سطح سفیران در چارچوب شورای روسیه-ناتو کاهش دادند.

معاون وزیر دفاع روسیه هشدار داد: این تصمیم و نیز برخی اظهارات خصومت طلبانه دبیر کل ناتو در مورد روسیه در کنار افزایش نیروهای این سازمان در کشورهای اروپای شرقی به ویژه در مجاورت مرزهای روسیه موجب تشدید تنش می شود.

آنتونف گفت: تصمیم ناتو برای توقف همکاری ها با روسیه ،نتایج به دست آمده در همکاری های دو طرف در طول چند سال اخیر را از بین می برد.

وی افزود: امیدواریم بروکسل عواقب این اقدام خود را برای امنیت منطقه اروپا خوب ارزیابی کرده باشد.

معاون وزیر دفاع روسیه اضافه کرد: روسیه روابط نظامی خود با ناتو را با توجه به گامهای عملی طرف مقابل تنظیم می کند.

وزرای امور خارجه ناتو روز سه شنبه در نشست خود در بروکسل تصمیم به توقف هر گونه همکاری با روسیه اعم از نظامی یا غیره گرفتند.

در این نشست تصمیم گرفته شد به گفت وگوهای سیاسی با روسیه در چارچوب شورای روسیه-ناتو ادامه داده شود. این گفت وگوها در سطح سفرا و پایین تر انجام می گیرد که در جریان آن دو طرف از مواضع یکدیگر مطلع خواهند شد.

مطابق بیانیه ای که در پایان نشست بروکسل صادر شد پیمان آتلانتیک شمالی در روابط خود با روسیه تجدید نظر می کند.

مردم شبه جزیره کریمه چندی پیش در یک همه پرسی به الحاق این منطقه به روسیه رای مثبت دادند و مسکو نیز کریمه را ضمیمه خاک خود کرد.

این مساله موجب بروز تنش های شدید میان روسیه و غرب و ناتو شده است.

کشورهای غربی به فشارهای خود بر روسیه برای انصراف این کشور از تصمیم خود در مورد شبه جزیره کریمه و بازگرداندن این منطقه به اوکراین برای حفظ تمامیت ارضی آن ادامه می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا