جزئيات نحوه ثبت نام متقاضيان يارانه

زمان ثبت‌نام متقاضيان دريافت يارانه نقدي از بيستم تا آخر فرودين ۹۳ اعلام شد.ثبت‌نام از سرپرستان متقاضي و نيازمند يارانه نقدي در سال ۹۳ به طور همزمان از ۲۰ فروردين ماه جاري در سراسر کشور و از طريق سايت «رفاهي» آغاز مي‌شود.
بر اساس برنامه اعلام شده، ثبت‌نام از سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي که عدد سمت راست شماره کارت ملي آنها «صفر» است از صبح روز ۲۰ فروردين ماه جاري،از طريق مراجعه به شبکه اينترنتي به آدرس:
به طور همزمان در سراسر کشور و از طريق شبکه اينترنتي به نشاني www.refahi.ir و يا از طريق مراکز کميته امداد، بهزيستي، دفاتر پستي، استانداري‌ها و فرمانداري‌ها و دفاتر پستي و فناوري اطلاعات روستايي انجام مي‌شود.
همچنين سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي که عدد سمت راست شماره کارت ملي آنها «يک» است نيز بايد در روز دوم ثبت نام يعني ۲۱ فروردين ماه جاري اقدام به نام نويسي در سايت رفاهي کنند.
به گزارش ايسنا، سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي به ترتيب در روزهاي بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملي «دو» در روز ۲۲ فروردين، عدد «سه» در روز ۲۳ فروردين، عدد «چهار» در روز ۲۴ فروردين، عدد «پنج» در روز ۲۵ فروردين، عدد «شش» در روز ۲۶ فروردين، عدد «هفت» در روز ۲۷ فروردين، عدد «هشت» در روز ۲۸ فروردين و در نهايت عدد «۹» در روز ۲۹ فروردين ماه جاري انجام خواهد شد.
همچنين روزهاي ۳۰ و ۳۱ فروردين ماه جاري به ثبت نام از سرپرستان خانوارهاي متقاضي يارانه نقدي تعلق دارد که در طي ۱۰ روز قبل به هر دليل موفق به ثبت نام نشده‌اند.
يادآور مي‌شود ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سايت www.refahi.ir امکان پذير خواهد بود و افرادي که در روستاها و مناطقي زندگي مي‌کنند که دسترسي به اينترنت ندارند نيز مي‌توانند به دفاتر خدمات پست و پيشخوان دولت و همچنين شوراهاي اسلامي محلي و فرمانداريها، بخشداريها و استانداريها و مراکز کميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي مراجعه کنند.
با توجه به اطلاعات کامل از دهک‌ها احتمال حذف دهک‌هاي بالا از دريافت يارانه نقدي وجود دارد
اين در حالي است که علي طيب‌نيا در حاشيه نخستين جلسه هيأت دولت طي ششمين روز از سال جديد به برخي مصوبات دولت دراين خصوص اشاره کرده و در پاسخ به سئوالاتي در خصوص حذف دهک‌هاي بالا از دريافت يارانه نقدي افزود: براساس قانون بودجه سال ۹۳ دولت مکلف شده است از افراد متقاضي نيازمند براي دريافت نقدي ثبت‌نام کند و ثبت‌نام از اواسط فروردين شروع مي‌شود واميدواريم مردم خوب ما که حامي و مددکار دولت هستند در اين زمينه همکاري لازم را انجام دهند چون حتي افرادي که ممکن است خود را نيازمند پرداخت نقدي هم بدانند از ثبت‌نام امتناع خواهند کرد و در حد قابل ملاحظه‌اي از مردم از ليست دريافت کنندگان يارانه خارج خواهند شد.
وي افزود: در شرايطي هستيم که اطلاعات نسبتا قابل توجهي در خصوص دهک‌هاي درآمدي بالاي جمعيتي داريم و اگر کساني که واقعا نيازمند دريافت يارانه نباشند و ثبت‌نام کنند براي دولت اين امکان وجود دارد که در مرحله بعد آن‌ها را شناسايي و حذف کند ولي خواست دولت اين است که اين کار به صورت داوطلبانه از سوي مردم انجام شود و مطمئنيم که اين اتفاق خواهد افتاد چون مردم خوب ايران تا به حال کمال همکاري را با دولت داشته‌اند و اگر توفيقي براي دولت به دست آمده است در پرتو رابطه خوب و اعتمادي است که بين مردم و دولت برقرار است.
افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي ملايم خواهد بود
در ادامه علي طيب‌نيا در مورد افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي گفت: بر اساس برنامه دولت که از قبل تنظيم شده است شيب افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بسيار ملايم‌تر از چيزي است که در قانون بودجه پيش‌بيني شده است.
وي با اشاره به اينکه قانون بودجه به دولت اجازه مي‌دهد که تا حدود ۲۰ هزار ميليارد تومان درآمد اضافي از محل افزايش حامل‌هاي انرژي به دست آورد، افزود: با توجه به شرايط کشور يعني تورم رکودي که در سال گذشته و سال قبل از آن داشتيم، تصميم دولت اين است که قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي را با شيب ملايم افزايش دهد تا تأثير منفي روي دستاوردهاي مثبت دولت نداشته باشد.
وي با بيان اينکه دولت در زمينه مقابله با تورم توفيقات چشم‌گيري داشته است، خاطر نشان کرد: تورم ماهانه که در بهمن سال ۹۱، ۵/۵ واحد درصد بود در سال ۹۲ به ۰/۴ درصد رسيد که براساس اعلام مرکز آمار ايران ۰/۱ است و اين توفيق چشم‌گيري است که نشان مي‌دهد دولت در زمينه انضباط مالي و پولي و کنترل تورم توفيقات قابل ملاحظه داشته است.
علي طيب‌نيا در ادامه افزود: در خصوص مقابله با شرايط رکودي، آثار و علائم مثبتي را شاهد هستيم و در پرتو اعتمادي که مردم به دولت پيدا کرده‌اند سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در حال افزايش هستند که نويد روزهاي خوب را در آينده به ما مي‌دهد.
وزير اقتصاد گفت: با توجه به شرايط خاص و اولويت‌هاي دولت براي مقابله با رکود و ايجاد اشتغال و مقابله با تورم تصميم گرفتيم افزايش قيمت انرژي با شيب ملايم باشد تا اثر سويي روي متغيرهاي هدف نداشته باشد که فهرست دقيق قيمت‌ها و زمان اجرايي آن اعلام خواهد شد.
طيب‌نيا در جواب سوالي مبني بر اينکه رئيس مجلس نسبت به سياست دولت براي حذف برخي از دهک‌ها از دريافت يارانه انتقاد داشته است با بيان اينکه ثبت نام از متقاضيان دريافت يارانه در فروردين‌ماه براساس قانون بودجه سال ۹۳ انجام مي‌شود، افزود: در تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۳ دولت مکلف است که از متقاضيان نيازمند دريافت يارانه ثبت‌نام کند. بودجه ۹۳ همچنين جريمه‌اي را براي کساني که نيازمند نيستند و ثبت‌نام مي‌کنند در نظر گرفته است و در واقع دولت منويات مجلس را پياده مي‌کند.
طيب‌نيا در رابطه با سقف درآمدي که يارانه دريافت مي‌کنند، گفت: اطلاعات دقيق در اين رابطه و همچنين فرم ثبت‌نام به موقع اعلام خواهد شد و مسائل مربوط به ثبت‌نام در حوزه کار وزارت کار، تعاون و رفاه احتماعي است که برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا