اولین قتل سال ۹۳ رقم خورد

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، در ساعت ۱۵:۲۰ اولین روز سال ۹۳ از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت در خیابان معارف به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس ( غرب ) اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی ‌‌های اولیه مشخص شد که دو تیم فوتبال از اتباع کشور افغانستان با همدیگر بازی فوتبال داشته اند که در پایان مسابقه ، بر  سر مبلغ ۲۵ هزار تومان پول اجاره زمین با یکدیگر درگیر شده که طی آن چهار نفر از آنها بر اثر اصابت ضربات چاقو به بیمارستان منتقل و با وجود انجام اقدامات درمانی و مداوای سه نفر از مجروحین ، نفر چهارم به نام محمود ۲۳ ساله بر اثر شدت جراحت وارده فوت نموده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “قتل عمد” و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کاراگاهان اداره دهم به تحقیق از دوستان مقتول پرداخته اما آنها عنوان داشتند که هیچگونه شناختی از ضارب نداشته و روز حادثه ، برای اولین بار او را دیده اند ؛ این افراد در اظهارات خود عنوان داشتند : روز حادثه ما جهت بازی ، زمین فوتبال را از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۰۰ اجاره کرده بودیم ؛ زمانیکه به محل مراجعه کردیم ، چون تعداد ما کم بود از اعضای تیم سانس قبل خواستیم که با ما بازی کنند که چند نفر از آنها قبول کرده و با ما مشغول به بازی شدند ؛ در پایان بازی به آنها گفتیم که چون شما هم بازی کرده اید ، باید نصف هزینه زمین ( ۲۵ هزار تومان ) را پرداخت نمایند که بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم .

با توجه به اظهارات شاهدان صحنه جنایت ، کارآگاهان اداره دهم بلافاصله اقدام به شناسایی تیم سانس قبل ( ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۳:۳۰ ) نموده و پس از شناسایی تمامی اعضای این سانس ، نهایتا موفق به شناسایی “خیرالله . ش” (۱۸ ساله ) به عنوان ضارب و عامل اصلی جنایت شدند .

با شناسایی خیرالله به عنوان عامل جنایت ، بلافاصله محل سکونت وی در یک ساختمان در حال ساخت ، در منطقه تجریش شناسایی و در ساعت ۱۸:۰۰ مورخه ۰۳/۰۱/۱۳۹۳ دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.

خیرالله پس از دستگیری ، با تأیید اظهارات دوستان مقتول ( شاهدان صحنه جنایت ) در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : ما سانس ۱۲:۰۰ الی ۱۳:۳۰ را اجاره کرده بود ؛ پس از پایان بازی ، قصد خارج شدن از زمین فوتبال را داشتیم که اعضای تیم سانس ۱۵:۰۰ الی ۱۳:۳۰ از ما درخواست کردند که با آنها بازی کنیم ؛ ما نیز قبول کردیم ، ولی پس از پایان بازی به ما گفتند که باید نصف پول زمین را پرداخت کنیم اما ما قبول نکردیم ؛ در حالیکه با آنها به صورت لفظی درگیر شده بودیم ، ناگهان درگیری های ما به درگیری فیزیکی کشیده شد و با توجه به اینکه تعدا آنها بیشتر از ما بود ، من با چاقویی که همراه داشتم به چند نفر از آنها حمله ور شده و آنها را با چاقو زدم و با دوستانم ، سریعا از محل متواری شدیم و چاقو را نیز در طول مسر دور انداختم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا