فولاد – استقلال؛ یکشنبه تکراری!

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد خوزستان فردا (یکشنبه) در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. دیدار حساسی که به نوعی سرنوشت قهرمانی لیگ را مشخص می‌کند. فولاد با ۵۴ امتیاز صدرنشین است و استقلال با ۵۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.

فولاد اگر استقلال را شکست دهد و پرسپولیس و نفت به برتری نرسند، آنگاه می‌تواند خودش را قهرمان لیگ سیزدهم معرفی و اهواز را غرق در شادی کند اما اگر استقلال، فولاد را شکست دهد باید چشم به سایر نتایج تیم‌های مدعی داشته باشد که این موضوع تا هفته آخر نیز برای آبی‌پوشان ادامه دارد.

نکته قابل توجه دیدار این دو تیم، قهرمانی فصل گذشته استقلال در زمین فولاد بود. استقلال در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۲ در هفته سی‌وسوم در زمین فولاد با یک گل به پیروزی رسید و یک هفته به پایان مسابقات قهرمان شد. اکنون این تراژدی می‌تواند برای فولاد تکرار شود و شیرین‌تر اینکه بتواند انتقام شکست فصل گذشته را از استقلال بگیرد.

فولاد انگیزه دیگری برای شکست استقلال نیز دارد و آن هم انتقام باخت ۲ بر صفر دور رفت است. استقلال «یکشنبه» ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۲ در اهواز قهرمان لیگ دوازدهم شد و این بار نیز دو تیم در روز «یکشنبه» و باز هم ماقبل هفته آخر مقابل هم قرار می‌گیرند.

استقلال و فولاد بازی‌های خاطره‌انگیز زیادی با هم داشته‌اند. در لیگ ششم و سال ۸۵ فولاد با بازیکنان جوانی مثل ایمان مبعلی و پژمان منتظری تیم خوبی تشکیل داده بود و بازی‌های تماشاگر پسندی به نمایش می‌گذاشت. در دیدار رفت و در ورزشگاه آزادی احمد مومن‌زاده برای فولاد گلزنی کرد تا این تیم پس از سال‌ها استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. مومن‌زاده که سال‌ها در استقلال بازی کرده بود پس از گلزنی دستانش را به نشانه ناراحتی به سر کوبید! 

فولاد خوزستان که در هر ۲ دیدار رفت‌وبرگشت خود را در لیگ دهم مقابل استقلال پیروز شده بود، در لیگ یازدهم بازی‌های رفت‌وبرگشت خود را به استقلال واگذار کرد. نکته جالب اینکه فولادی‌ که در خانه به استقلال ۴ گل زده بود، با همان نتیجه فصل گذشته از استقلال شکست خورد! در آن بازی میلاد میداودی که پس از مدت‌ها به ترکیب استقلال برگشته بود به همراه فرهاد مجیدی روز خوبی داشتند.

* استقلال و فولاد تاکنون ۳۲ بار در رقابت‌های رسمی (۳۱ بازی لیگ و یک بازی جام حذفی) به مصاف هم رفته‌اند که استقلال ۱۵ برد و فولاد ۸ برد بدست آورده‌اند و ۹ بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال ۴۸ گل و فولاد ۲۹ گل زده‌اند و در مجموع ۷۷ گل در ۳۲ بازی دو تیم به ثبت رسیده که میانگین ۲،۴۶ گل در هر بازی است.

* بهترین پیروزی استقلال در اولین بازی تاریخ دو تیم در دور رفت فصل ۷۷- ۷۶ رقم خورد که استقلال ۵ بر صفر فولاد را با شکست بدرقه کرد. بهترین پیروزی فولاد نیز برد ۴ بر یک در دور برگشت فصل ۹۰ -۸۹ در اهواز بود.

* رضا عنایتی با ۶ گل زده بهترین گلزن آبی‌پوشان در مصاف با فولاد است. رضا نوروزی نیز با ۵ گل زده بهترین گلزن فولادی‌ها در مصاف با استقلال به شمار می‌رود. نوروزی در ۴ بازی پی در پی موفق به گلزنی مقابل استقلال شده که رکورد جالبی است.

* ۱۶ دیدار دو تیم در تهران برگزار شده است؛ ۱۴ بازی در آزادی، یک بازی در تختی و یک بازی در شیرودی. در این ۱۶ دیدار استقلال ۹ بار پیروز شده و ۴ بار نیز فولاد به پیروزی دست یافته است. ۳ بازی دو تیم نیز مساوی شده است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا